A melbourne-i pályát a Forma–1 2022-es visszatérése előtt (Ausztrália a koronavírus-világjárvány és annak hatásai miatt volt kénytelen lemondani két megmérettetést is) alakították át, a munkálatok pedig a hatos kanyart is érintették.
Az említett pályaszakasz a sikán kiiktatásával egy gyors jobbossá vált és az elmúlt két szezonban sajnos több ütközés helyszínévé is. Azt követően, hogy a hatosban Alexander Albon és George Russell is ijesztő balesetet szenvedett, a kanyar biztonságával kapcsolatban több versenyző és szakértő is hangot adott aggodalmainak.
A szervezők most jelezték, mindent elkövetnek azért, hogy a szóban forgó szakaszon, ahogy tudnak, változtassanak már a 2025-ös megmérettetés előtt, noha konkrét ötletük még azzal kapcsolatban, miként oldják meg a problémát.
Travis Auld jelezte, a munka már folyamatban van, a helyszín jellege (a versenyt egy utcai aszfaltcsíkon tartják az Albert Parkban) miatt viszont korlátozottabbak a lehetőségeik, mint egy épített pálya esetében. „Az FIA jelezte, hogy örülne, ha több, különböző konfigurációt is megvizsgálnánk” – fogalmazott a szakember.
„Beszéltünk velük több lehetőségről is, de még nem jutottunk semmire. De úgy működünk együtt velük, hogy meg tudjuk oldani (ezt a problémát). Van még egy kis időnk, és ha jön egy jobb megoldás, akkor azt fogjuk megvalósítani” – tette hozzá.
Aláhúzta, hosszú távú megoldást szeretnének, ezért figyelembe kell venniük azt is, hogy 2026-ban ismét változnak az autók és azok igényei. „Olyat nem teszünk, aminek 2026-ban nincs értelme. Mindenkinek ugyanaz a célja. A javaslatok, amik szóba kerültek, nem annyira drámaiak. Ez nem okoz nekünk túl nagy stresszt” – zárta gondolatát.