Mivel a Circuit of the Americas (COTA) idén megújul, a szervezők előtt megnyílt az út a tavaly komoly problémákat (a szélesítés miatt a Haas még egy óvást is benyújtott a leintés után) jelentő pályaszélesítések orvoslására – vagy legalábbis arra, hogy tegyenek egy kísérletet arra.
Az Autosport információi szerint a texasiak élte is lehetőséggel és több ponton is módosítottak annak érdekében, hogy elkerüljék a 2023-ban látottak megismétlődését. Először is, több szakaszon is másfél méterrel szűkítették az aszfaltszegélyeket és gyeptéglákat is telepítettek, hogy elvegyék a versenyzők kedvét a kanyarok kiszélesítésétől.
Ilyen pont a hatos, a tizenhármas, a tizennégyes és a tizenötös kanyar belső oldala. Annak érdekében, hogy a lehetséges „pályaszélesítési problémákat” így is fel tudják térképezni, néhány „stratégiai helyre” kamerákat is telepítettek.
Megváltoztatták a tizenegyes kanyar kijáratát is. Itt korábban aszfaltozott bukótér volt, most viszont „hamis kavicsokat” helyeztek oda. A bukótérben most gyantával rögzített kavicsok „várják majd” a versenyzőket. Ezt a megoldást először néhány évvel ezelőtt a Holland Nagydíj helyszínén alkalmazták, szintén azért, hogy elrettentsék a mezőny tagjait a pályaszélesítéstől.
A változtatások egyelőre „kísérleti jellegűek” a COTA vezetőinek ugyanis oda kell figyelniük arra, hogy „megfelelően egyensúlyozzanak” a Forma–1 és a MotoGP között, a két szériának ugyanis bizonyos pontokon eltérőek a kívánalmai a bukótereket illetően.
Ami az újraaszfaltozást illeti, az a főszervező, Bobby Epstein elmondása szerint teljes körű volt, a fő célja pedig az, hogy eltüntessék a „bukkanókat”, amelyek komoly kritikákat kaptak 2023-ban. „A pálya egy része már 12 éves volt, szóval eljött az ideje. Tudom, hogy Max (Verstappen) tavaly elég rossz értékelést adott. Talán most mond valami jót. Biztosra veszem, hogy hallani fogjuk, hogy olyannak tartják, mintha új lenne” – nyilatkozta a szakember.