Kispadra ülteti az Aston Martin Fernando Alonsót Mexikóban. Legalábbis az első pénteki szabadedzésen. A Forma–1-es szabályok megkövetelik a csapatoktól, hogy évi két alkalommal egy legfeljebb két F1-es versenyt teljesítő fiatal versenyzőnek biztosítsanak tesztlehetőséget egy szabadedzésen – az zöldek Mexikóvárosban ezen kötelezettségüknek tesznek eleget.
Az AMR24-est a csapat tartalékversenyzője, Felipe Drugovich fogja pályára vinni az első 60 percben. A brazil F2-es bajnoknak ez lesz az első tesztje az idei autóval, összességében viszont a negyedik F1-es szabadedzésére készül.
Az Aston Martin az idei második alkalmat is Drugovich-nak szánja, akkor már Lance Stroll helyén. Hogy melyik helyszínen, arról még nem adtak tájékoztatást.
„Igazán izgatottá tesz, hogy először vezethetem az AMR24-est. Már jó ideje vártam erre! Sok időt töltöttem idén ennek az autónak a fejlesztésével a csapat szimulátorában, szóval hasznos lesz számomra megtapasztalni, milyen a megfelelés a szimulátor és a valódi autó között”
– nyilatkozta Drugovich.
„Az Autodromo Hermanos Rodriguez-pályán még sosem vezettem korábban. Kihívást jelent, hosszú egyenesekből és technikás kanyarokból áll. Fogok szimulátorozni az esemény előtt, hogy készen álljak az első szabadedzésre.”
Mike Krack csapatfőnök kiemelte, Drugovich fontos munkát végez számukra a szimulátorban idén, és részletes visszajelzésekkel segíti az autójuk fejlesztését. „Felipe a bevetésén a csapat menetrendje szerint fog dolgozni, fontos adatokat gyűjt a hétvége további része szempontjából lényeges döntésekhez, és az autó beállításaival fog foglalkozni.”
Miközben a soron következő austini hétvége nem ideális helyszín a fiatal versenyzők szabadedzéséhez a sprintes lebonyolítás miatt, talán Mexikóban fog a legkevésbé fájni a kispadra ültetett versenyzőnek, hogy elveszít egy óra gyakorlási időt. Azon a hétvégén a második szabadedzés rendhagyó módon 60 helyett 90 perces lesz, mivel a Pirelli szeretné tesztelni a csapatokkal a 2025-re fejlesztett új, C6-os lágy gumikeverékét, amiket kimondottan az utcai pályákra tervezett.