Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Kispadra ülteti Alonsót az Aston Martin a mexikói pénteken

Kispadra ülteti Alonsót az Aston Martin a mexikói pénteken

Aston Martin
Brazil tartalékversenyzőjének biztosít egy szabadedzést az Aston Martin a Mexikói Nagydíjon. Negyedszer vetik be Felipe Drugovich-ot.

Kispadra ülteti az Aston Martin Fernando Alonsót Mexikóban. Legalábbis az első pénteki szabadedzésen. A Forma–1-es szabályok megkövetelik a csapatoktól, hogy évi két alkalommal egy legfeljebb két F1-es versenyt teljesítő fiatal versenyzőnek biztosítsanak tesztlehetőséget egy szabadedzésen – az zöldek Mexikóvárosban ezen kötelezettségüknek tesznek eleget.

Az AMR24-est a csapat tartalékversenyzője, Felipe Drugovich fogja pályára vinni az első 60 percben. A brazil F2-es bajnoknak ez lesz az első tesztje az idei autóval, összességében viszont a negyedik F1-es szabadedzésére készül.

Az Aston Martin az idei második alkalmat is Drugovich-nak szánja, akkor már Lance Stroll helyén. Hogy melyik helyszínen, arról még nem adtak tájékoztatást.

„Igazán izgatottá tesz, hogy először vezethetem az AMR24-est. Már jó ideje vártam erre! Sok időt töltöttem idén ennek az autónak a fejlesztésével a csapat szimulátorában, szóval hasznos lesz számomra megtapasztalni, milyen a megfelelés a szimulátor és a valódi autó között”

– nyilatkozta Drugovich.

„Az Autodromo Hermanos Rodriguez-pályán még sosem vezettem korábban. Kihívást jelent, hosszú egyenesekből és technikás kanyarokból áll. Fogok szimulátorozni az esemény előtt, hogy készen álljak az első szabadedzésre.”

Felipe Drugovich (Fotó: XPB)

Mike Krack csapatfőnök kiemelte, Drugovich fontos munkát végez számukra a szimulátorban idén, és részletes visszajelzésekkel segíti az autójuk fejlesztését. „Felipe a bevetésén a csapat menetrendje szerint fog dolgozni, fontos adatokat gyűjt a hétvége további része szempontjából lényeges döntésekhez, és az autó beállításaival fog foglalkozni.”

Miközben a soron következő austini hétvége nem ideális helyszín a fiatal versenyzők szabadedzéséhez a sprintes lebonyolítás miatt, talán Mexikóban fog a legkevésbé fájni a kispadra ültetett versenyzőnek, hogy elveszít egy óra gyakorlási időt. Azon a hétvégén a második szabadedzés rendhagyó módon 60 helyett 90 perces lesz, mivel a Pirelli szeretné tesztelni a csapatokkal a 2025-re fejlesztett új, C6-os lágy gumikeverékét, amiket kimondottan az utcai pályákra tervezett.

Borítókép: Felipe Drugovich (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak