A szokatlan F1-es őszi szünet ellenére több csapat és versenyző is pályára vitt F1-es autókat az elmúlt napokban, hetekben. A múlt héten Magny-Cours-ban tartott gumitesztet a Pirelli a Mercedesszel, a Ferrari pedig Charles Leclerc-rel búcsúztatta a Clienti-programnak átadott 2021-es autóját Fioranóban.
Ezen a héten kedden és szerdán két napon át újabb gumiteszt következett, mégpedig az olaszországi Mugellóban, ahol a keddi napot elmosta az eső. Szerdán már kegyesebb volt az időjárás a résztvevőkkel, így végül a Red Bull, a Ferrari és a McLaren is gyűjthette a kilométereket.
„Az eső végre elállt Mugellóban, és a második tesztnapon a terveknek szerint dolgozhattunk” – jelentette elégedetten a Pirelli.
A gyakorlás így is nedves pályán kezdődött délelőtt, így valamennyi autóra köztes esőgumik kerültek fel. A gyártó számára ez is értékes adatokkal szolgált. 11 óra után aztán jöhettek az eredetileg tesztelni tervezett slick gumik.
Szerdán összesen négy versenyző ült volán mögé. Liam Lawson ismét a Red Bull autójával körözött, a csak szerdán munkába álló Ferrari pedig Carlos Sainznak (délelőtt) és Charles Leclerc-nek (délután) is lehetőséget adott az SF-24-gyel. A trió a 2025-re szánt gumikat tesztelte, elsősorban a keményebb keverékeket.
A McLarennél eközben Lando Norris már a 2026-os abroncsokkal ismerkedett, melyeket elsőként a múlt hónapban az Aston Martin vitt pályára Barcelonában Felipe Drugovichcsal. A wokingi csapat a riválishoz hasonlóan egy „öszvérautót” bocsátott a Pirelli rendelkezésére, hogy megfelelően szimulálják vele a 2026-ra várható leszorítóerő-szintet és terhelést.
Norris 118 kört teljesített a maiaknál kisebb, de szintén 18 colos abroncsokkal, a legjobb ideje 1:21,302 másodperc volt. A 2025-ös gumikon futók közül Liam Lawson 116 kört teljesített, 1:23,219 volt a legjobb eredménye, Leclerc 1:21,053-ig jutott a 79 köre során, míg Sainz 1:21,890 másodperces eredménnyel zárt, 77 kör megtételével.
A Pirelli tesztprogramjának következő állomását Mexikóváros jelenti, mégpedig a Mexikói Nagydíj, ahol a pénteki második szabadedzést azért toldják meg 30 perccel, hogy valamennyi csapat próbára tegye a 2025-ben debütáló abroncsokat. A gyártó egy új, utcai pályákra szánt lágy keveréket is kifejlesztett a következő idényre.
A 2026-os gumikkal eközben legközelebb az Alpine fog tesztelni, november 13-án és 14-én Magny-Cours lesz ennek helyszíne.
A Pirelli mugellói gumitesztje – képgaléria: