Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hivatalos: visszatér az F1-be a Toyota a Haas partnereként

Hivatalos: visszatér az F1-be a Toyota a Haas partnereként

Haas
A 2009-es kivonulása után újra szerepet vállal a Toyota a Forma–1-ben: a Haasszal kötött együttműködésük révén térnek vissza a királykategóriába.

Egy új technológiai együttműködést jelentett be a Haas F1-es csapata péntek reggel: az F1-ben legutóbb gyári csapattal, 2009-ben szereplő Toyota lett az új partnerük. A japán gyártó a motorsport-részlegén, a Toyota Gazoo Racingen keresztül tér vissza a sorozatba, mégpedig „hivatalos technikai partner” címen. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a két cég mostantól megosztja egymással a szakmai tudását, illetve használja egymás erőforrásait.

„A MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing, a japán autógyártó versenyzéssel és kutatás-fejlesztéssel foglalkozó ága ma bejelent egy új, dinamikus együttműködést a Toyota Gazoo Racinggel, amely mostantól a hivatalos technikai partnere az F1 egyetlen amerikai csapatának” – adta hírül a Haas a közleményében.

„Az új, több évre szóló megállapodás értelmében a két fél megosztja egymással a szakmai tudását és a forrásait. A Toyota Gazoo Racing a tervezésben, technikai és gyártási szinten nyújt szolgáltatást, miközben a Haas csapata technikai tudását és a kereskedelmi előnyöket kínálja cserébe.”

„Azzal a céllal, hogy a Haas csapata fejlődjön és versenyképes legyen az F1-ben, a Toyota Gazoo Racing számos területen saját tudásra és készségekre tesz szert a csapattal való együttműködés és a nemzetközi motorsportban való részvétel révén.”

Az új szerződéssel a Toyota logói már a jövő heti Amerikai Nagydíjon megjelennek a Haas autóin.

Fotó: XPB

„Nagyon izgatottá tesz, hogy a Haas és a Toyota e technikai partnerség révén egymásra talált” – mondta Komacu Ajo, a Haas japán csapatfőnöke, aki már hónapok óta dolgozott az együttműködés előkészítésén.

„Mindkét oldal számára nyilvánvaló előnyökkel jár, hogy a világ egyik vezető autóipari vállalata támogatást nyújt és együtt dolgozik a mi csapatunkkal, miközben a saját technikai és mérnöki tudását igyekszik fejleszteni. Annak lehetősége, hogy használhatjuk a Toyota Gazoo Racing forrásait és szaktudását, miközben a technológiai és gyártási folyamataik előnyeit is élvezhetjük, meghatározó lesz a fejlődésünk szempontjából. A világos célunk, hogy még versenyképesebbé váljunk a Forma–1-ben. Cserébe egy platformot kínálunk a Toyotának, amit teljes mértékben kihasználhatnak a mérnöki oldalon.”

A Haas sajátos helyzetbe kerül a Toyotával való együttműködéssel, hiszen mindeközben a Ferrarinak is partnere. Az autójuk nagy részét jelenleg készen vásárolják a Scuderiától, a tervezőrészlegük Maranellóban, a vörösök szomszédságában található, és idén már bejelentették ezen együttműködés folytatását, melynek részeként továbbra is használhatják a maranellói Ferrari-szélcsatornát.

Komacu ennek kapcsán külön kiemelte, hogy mind a Ferrari, mind a Forma–1 vezetősége segített nekik a Toyota-együttműködés létrejöttében. „Hálás vagyok az F1-nek, és azért is, hogy élvezhetjük a régóta meglévő partnerünk, a Ferrari támogatását, akikkel a szezon korábbi felében már bejelentettük az együttműködésünk folytatását. Ezzel további sikereket érhetünk el az F1-ben. Gene Haasszal együtt külön köszönettel tartozunk Stefano Domenicalinak és Fred Vasseurnek, és a Toyota részéről szeretnénk köszönetet mondani Tojoda Akiónak (a Toyota Motor Corporation elnöke), Takahasi Tomojának (a Gazzo Racing elnöke) és Kadzsi Maszajának (a Gazoo Racing projektmenedzsere)! A Haas csapatánál mindenki izgatottan várja ennek az új partnerségnek az eredményeit. Már alig várjuk, hogy nekivágjunk, és elérjük a közös céljainkat.”

Fotó: Haas

A Toyota részéről a Gazzo Racing elnöke, Takahasi Tomoja mondott köszönetet a Haas vezetőinek, Stefano Domenicali F1-es ügyvezetőnek és Frédéric Vasseurnek, a Ferrari csapatfőnökének azért, hogy „megértették ezt az együttműködést”. Hozzátette: „Azzal, hogy versenyzünk a Haasszal a motorsport csúcsán, az a célunk, hogy versenyzőket, mérnököket, szerelőket képezzünk, miközben erősítsük a Haas és a Toyota képességeit. Szeretnénk előrébb jutni a motorsportban és az autóiparban is.”

A mostani megállapodás értelmében a két fél számos területen együttműködik. A Toyota mérnökei és szerelői jelen lesznek a Haas csapatával a pályán, de a japánok belefolynak az autó aerodinamikai fejlesztésébe, a tervezés és a gyártás folyamatába is.

A Toyota jelenleg a rali-világbajnokságban, a hosszútávú sportautó-világbajnokságban és a terepralizásban érdekelt. A kölni szélcsatornáikat (kettő van nekik) az elmúlt években több F1-es csapat is rendszeresen használta. Köln korábban a Toyota F1-es bázisa volt. A márka 2002 és 2009 között szerepelt az F1-ben.

Borítókép: Komacu Ajo, Tojoda Akio és Takahasi Tomoja (Fotó: Haas)

További tartalmak