Már eldöntött tény, hogy a Renault leállítja a Forma–1-es motorprogramját a következő év végén. Csapatuk, az Alpine várhatóan Mercedes-erőforrással fog nekivágni a Forma–1 2026-ban kezdődő új szabályciklusának. A Viry-Chatillonban, Franciaországban működő gyárukat eközben más autósportos és azon kívüli projektekre állítják át.
A vezető jelezték, senki sem marad munka nélkül, nem lesznek leépítések, mindenkinek lesz munkája, csak más, mint eddig. Más kérdés, hogy a dolgozók, akiknek jelentős része elégedetlen volt a döntéssel, akarják-e ezt a fajta folytatást.
Luca de Meo, a Renault elnöke nemrég a francia L’Équipe-nek adott interjúban elárulta, a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur máris kereste őt, és arról érdeklődött, elengedné-e a motorgyár embereit a csapatváltásoknál bevett gyakorlatnak számító kényszerszabadságok nélkül.
A német Auto Motor und Sport úgy értesült, a Renault-gyár dolgozói közül már több tucat motorszakember járt állásinterjún a Ferrarinál.
Kiemelték: „Magas rangú Renault-technikusok alkalmazásával a Ferrari döntő előnyre tehetne szert. Egyfelől a Scuderia értékes tudást szerezhet, mert a Renault 2026-os szabályok szerint tervezett erőforrása idén június óta már a tesztpadon fut. Másfelől a Ferrari az ellenfeleket gyengíthetné azzal, hogy a Renault-mérnökök tudását nem engedné hozzájuk áramlani.”
A német lap azonban arról is beszámolt, hogy a riválisok sem tétlenkednek a Renault végkiárusítását látva.
Úgy tudják, az Audi és a Red Bull Powertrains is élénken érdeklődik a franciaországi szakemberek iránt. Nekik már csak azért is jönne jól a komoly hibridmúlttal rendelkező gyártótól való erősítés, mert mindketten újoncként fognak beszállni az F1-be 2026-ban, és jelenleg nincs F1-es motorjuk, amire alapozhatnák a projektjüket, mint a Mercedes, a Ferrari vagy a Honda.
A Red Bull egyébként Christian Horner csapatfőnök szerint a motorprojekt elindítása óta több mint 200 szakembert szerződtetett, a legtöbbet a Mercedes HP-től.
Amire tehát a Renault-nak már nem volt szüksége többé az F1-ben, az az ellenfeleknek a jelek szerint még nagyon is érdekes. De Meo mindeközben újfent határozottan cáfolta az arról szóló találgatásokat, hogy a franciák hosszabb távon az enstone-i csapatukat is el fogják adni. Jelezte, az Alpine-nal a stratégiájuk alapját képezi, hogy jelen vannak a nagy marketingértékkel bíró F1-ben.