Újonc versenyzővel vág neki a 2025-ös szezonnak a Mercedes. Az Olasz Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy az olasz tehetségüknek, Andrea Kimi Antonellinek szavaztak bizalmat. Ez azt jelenti, hogy a mezőny legsikeresebb és egyik legrutinosabb versenyzőjét egy 18 éves, tapasztalatlan fiú követi a csillagosoknál, Toto Wolff csapatfőnök azonban sosem csinált titkot abból, hogy mennyire hiszi, hogy ebből a fiúból egy napon még hasonló nagyság válhat, mint elődjéből.
Antonelli egy közös pontot máris talált Hamiltonnal: szerinte a vezetési stílusuk nem tér el nagyban. „Erre nem számítottam: nagyon kedves, sokat beszél velem. És az adatait elnézve a stílusa hasonlónak tűnik az enyémhez. Ott voltam Szingapúrban, hallgattam, hogyan beszél a mérnökeivel. Sokat tanultam” – mondta egy múlt heti rendezvényen az olasz Gazzetta dello Sportnak Hamiltonról.
Miközben a Mercedes egész évben próbálta óvni Antonellit a nagy médiafigyelemtől (például nem adott senkinek interjút), az olasz most jelezte, nem fog óvatoskodni: már az első idényében versenyeket nyerne!
„Ha nyernék pár versenyt jövőre, az álomszerű lenne. Nem lesz könnyű, mert mindegyik csapatnak versenyképes autója lesz. Szóval nagyon nehéz lesz, de ez a célom. Pár dobogós hely szintén jó lenne, de a fő cél, hogy szállítsak pár győzelmet.”
Antonelli a képességeiben a legkevésbé sem kételkedik. Szerinte csak a tapasztalat az, ami még hiányzik. „Készen állok az F1-re. A gyorsasággal nem lesznek gondjaim. Egyedül azzal lesz sok munkám, hogyan kell a lehető legjobban felépítenem a hétvégéket, és meg kell tanulnom a sok eljárást. Szóval sok mindent meg kell tanulnom.”
Így hozott fordulópontot a spái tesztje
Az olaszok reménysége áprilisban egy 2022-es F1-es autóval kezdett intenzív tesztprogramot, ami alapján a Mercedes úgy érzi, kellően felkészülten vág majd neki a következő szezonnak. Antonelli elárulta, hogy a Spában teljesített legutóbbi gyakorlása amolyan fordulópont volt számára. Az volt az a teszt, amivel bebiztosította magának a jövő évi ülését.
„A tesztek során az győzte meg őket, hogy mennyire hamar el tudom érni a határt, és milyen gyorsan elérem a Mercedes által kitűzött köridőket. Eleinte a versenytempóval küszködtem, de az utolsó két tesztnapon Spában látták, hogy előreléptem, és ez meggyőzte őket. Addig úgy voltak vele, hogy szeretnének engem az autójukba ültetni 2025-ben, de előbb látni akarták, hogy tudok-e javulni a gyenge pontomban.”
„A spái teszten szép javulást értem el, és ez meggyőzte a Mercedest. A nyári szünet előtt jött egy hívás Toto Wolff-fal, a mérnökömmel és más Mercedes-emberekkel, és akkor mondták, hogy én fogok versenyezni velük 2025-ben. Szép pillanat volt” – mesélte Antonelli.
Hozzátette, a csapata sok segítséget adott neki, de közben hagyta is, hogy maga jöjjön rá dolgokra. „A mai F1-ben sok adat áll rendelkezésre, ott az élő telemetria, így meg tudják mondani, mit kell tenned, hogy a következő körben már alkalmazd is. Ők azonban sok mindent rám bíztak. Spában nagyszerűen alakult a tesztem, megtanultam, hogyan lehet előre felkészülni a gumik kopására.”
Antonelli azonban úgy érzi, nem csak a gyorsasága vagy a korábbi eredményei győzték meg a Mercedest, az emberi tényező is számított Wolfféknál. „A pályán elért eredményeimmel nyilván meggyőztem a Mercedest, hiszen végül is ez a legfontosabb. De Toto sokat beszélt a családommal is, és azt is figyelembe vette, milyen személyiséggé váltam. Ezeket a családomnak köszönhetem, mert ők neveltek így. Szerintem az is meghatározó volt, hogy milyen ember vagyok.”
Egy kormány otthonra; két bevetés idén
Ahogy említette, az F1-es folyamatokat és eljárásokat még tanulnia és szoknia is kell. Antonelli számára az egyik furcsaságot a zsúfolt rádiós forgalom jelenti. „Hozzá kell szoknom, hogy olyan sok mérnök beszél a rádióban, mivel én nagyon keveset beszélek. Nem veszítheted el a koncentrációdat. De ők csak azért beszélnek, hogy hasznos információkkal lássanak el. A teszteken sokat beszéltek hozzám, mert ismerkednem kellett a folyamatokkal. Változtatásokat kértek. Tudnod kell, mikor melyik gombot kell megnyomnod a kormányon, és az mit eredményez. Ezek újdonságok számomra, és meg kell még szoknom.”
Ennek kapcsán elárulta, házi feladatot is fog kapni a csapattól… „Hamarosan kapni fogok egy kormányt otthonra, valamint egy kis szimulátort, hogy begyakorolhassam a rajtokat és a különböző eljárásokat, és hogy megtanuljam, merre vannak a különböző gombok, hogy ránézés nélkül is használni tudjam őket, mert ilyen sebességnél nem nézegetheted a kormányt, ösztönösen tudnod kell, mi hol van” – magyarázta a Mercedes tehetsége.
Antonellire még két éles bevetés vár idén a Mercedes színeiben: Mexikóban újabb szabadedzést fog teljesíteni pénteken, Abu-Dzabiban pedig ismét autóba ültetik az évzáró teszten. Ezen fellépésein a versenyző feledtetné a kínos monzai bakit: az első F1-es szabadedzésén 10 perc után a gumifalban kötött ki, mert túl gyors volt. „Az első kör nagyon megható volt a lelátón ülő olasz szurkolókkal. Aztán eléggé rosszul alakult, de szerencsére van még két lehetőségem Mexikóban és Abu-Dzabiban. George Russell nem volt valami boldog a baleset után, de amúgy jól kijövök vele. Jó tanácsokat ad. Jövőre viszont szeretném legyőzni őt” – tette egyértelművé Antonelli.