A szingapúri hétvégén több forrás is arról számolt be, hogy Valtteri Bottas nagy valószínűséggel megállapodott a Sauberrel, így 2025-ben is ő lehet a csapat versenyzője, immáron Nico Hülkenberg társaként. Az akkori jelentések egy egyéves szerződésről szóltak, ami annak tükrében meglepő volt, hogy Bottas korábban határozottan kijelentette, több évre akarja bebiztosítani a jövőjét, az egyéves kontraktusokból már elege van a mercedeses idők után.
Az őszi szünetben aztán híre ment, hogy az Audi mégis elbizonytalanodott Bottas feltételeitől, így újra minden nyitottá vált. A csapattal hírbe hozták a McLaren-pártfogolt Gabriel Bortoletót is, a Williams pedig jelezte, Franco Colapintót próbálja beprotezsálni az ellenfélhez.
Ezek alapján nem úgy tűnt, hogy az F1-be két év kihagyás után visszavágyó Mick Schumachernek jók lennének az esélyei a Saubernél, ám a karikásokat szeptember elejétől irányító Mattia Binotto az olasz Corriere Della Serának megerősítette, a német is esélyes még náluk.
„Megengedhetjük maguknak azt a luxust, hogy ne siessünk, mivel valamennyi csapat döntött már a felállásáról. Két alapvető lehetőségünk van: vagy a tapasztalatot választjuk, aki emelkedő pályára állíthat minket, vagy egy fiatal, tehetséges versenyzőt, aki végigjárhatja velünk a csúcsig vezető utat” – magyarázta Binotto.
Schumacher kapcsán megerősítette:
„Egyértelműen mérlegeljük őt is. Találkoztam és beszéltem vele. Régóta ismerem őt, hiszen a Ferrari Versenyzőakadémia tagja volt. Ismerem az erősségeit, hogy mik jelentik az előnyét. Ő is egyike azon neveknek, akiken gondolkodunk.”
Ezzel sok újat persze nem mondott a szeptember első felében tett nyilatkozataihoz képest, ugyanakkor megerősítette, hogy Schumacher azóta sem szállt ki a versenyből.
Binottóék dilemmája változatlan: mindenekelőtt arról kell dönteniük, hogy a rövidebb vagy a hosszabb távú kilátásokat preferálják-e az Audi-projekt jelenlegi előkészítési szakaszában. Ehhez hozzátartozik, hogy Nico Hülkenberg személyében tapasztalt versenyzőjük már van egy.
Binotto elismeri, az Audi felemelkedése nem egy-két évről szóló program, sok türelmet fog igényelni, mert az építkezés hosszabb időt vesz igénybe. „Most még csak a hegymászás elején járunk. Előttünk a Mount-Everest, és most még csak az alaptábort látjuk. Most döntjük el, hogy melyik oldalról másszuk meg, és fontos kitaposni az utat.”
„Ha az ellenfelekhez viszonyítunk, négyszázzal kevesebb emberünk van. Őket meg kell szereznünk ahhoz, hogy ugyanolyan szinten küzdhessünk, és nem lehet csak úgy két nap alatt megtalálni őket. És nem is feltétlenül az F1-ben keressük őket, a fiatalokra is építhetünk”
– utalt a szakemberképzésre.
Binotto szerint még évek kellenek ahhoz, hogy az Audi-program igazán lendületbe jöjjön. „Más csapatoknak évekbe telt, mire a csúcsra jutottak. Jean Todt 1993-ban csatlakozott a Ferrarihoz, és az első konstruktőri bajnoki címet 1999-ben szerezték. A Mercedesnél ugyanez történt. Öt-hét évbe fog telni, és arra számítunk, hogy 2030-ban már harcban leszünk” – bocsátotta előre az ügyvezető igazgató.