Vitás ügy lett a felvezetése az Amerikai Nagydíj hétvégéjének. Egy olyan megoldás okozott feszültséget a csapatok között, aminek segítségével elméletben akár a parc fermé-korlátozások alatt, észrevétlenül is módosítani lehet a padlólemez első, pilótafülke alól kinyúló részének hasmagasságát az időmérő edzés és a verseny között.
Miközben az ellenfelek mutogatnak, a Red Bull megerősítette az eszköz létezését és azt, hogy az FIA-val lefolytatott egyeztetések után változtatott. Azt viszont tagadták, hogy az eszközüket szabálytalanságra használták – szerintük erre nem is volt lehetőség.
„Igen, létezik, de nem használható, amikor az autó teljesen össze van szerelve és menetkész állapotban van. Az FIA-val lefolytatott számos levélváltás során előjött ez a rész, és megállapodtunk egy tervről a folytatást illetően”
– erősítette meg a Milton Keynes-i csapat szóvivője.
A Red Bull ezzel elejébe ment a további találgatásoknak, és jelezte, ők a szóban forgó csapat, aki gyanúba került, ugyanakkor tisztázni is igyekezett magát.
A hírek szerint egyes riválisok az FIA központi adatbázisába feltöltött tervrajzokból szereztek tudomást arról, hogy a Red Bull egy, a pilótafülkéből állítható rendszerrel rendelkezik, és a Szingapúri Nagydíj alatt hívták fel erre az FIA figyelmét.
Az FIA már korábban közölte, Austintól gondoskodik róla, hogy a hasmagasságot ne lehessen szabálytalan módszerrel módosítani a parc fermé-korlátozás alatt. Amennyiben erre létezik egyfajta kapcsoló, azt leplombálják.
A szövetség egyúttal hangsúlyozta, nincsenek bizonyítékai arra, hogy bármilyen szabálytalanság történt. Nem tudják bizonyítani, hogy a kérdéses eszközt tiltott időszakban használták.