Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Elismerte az „eszköz” létezését a Red Bull – megegyeztek az FIA-val

Elismerte az „eszköz” létezését a Red Bull – megegyeztek az FIA-val

BBC, Autosport
Megerősítette a Red Bull, hogy létezik az a hasmagasságot állító megoldás, amivel az ellenfelek szerint lehetőségük nyílt a szabálytalanságra. Megállapodtak az FIA-val.

Vitás ügy lett a felvezetése az Amerikai Nagydíj hétvégéjének. Egy olyan megoldás okozott feszültséget a csapatok között, aminek segítségével elméletben akár a parc fermé-korlátozások alatt, észrevétlenül is módosítani lehet a padlólemez első, pilótafülke alól kinyúló részének hasmagasságát az időmérő edzés és a verseny között.

Miközben az ellenfelek mutogatnak, a Red Bull megerősítette az eszköz létezését és azt, hogy az FIA-val lefolytatott egyeztetések után változtatott. Azt viszont tagadták, hogy az eszközüket szabálytalanságra használták – szerintük erre nem is volt lehetőség.

„Igen, létezik, de nem használható, amikor az autó teljesen össze van szerelve és menetkész állapotban van. Az FIA-val lefolytatott számos levélváltás során előjött ez a rész, és megállapodtunk egy tervről a folytatást illetően”

– erősítette meg a Milton Keynes-i csapat szóvivője.

A Red Bull ezzel elejébe ment a további találgatásoknak, és jelezte, ők a szóban forgó csapat, aki gyanúba került, ugyanakkor tisztázni is igyekezett magát.

A hírek szerint egyes riválisok az FIA központi adatbázisába feltöltött tervrajzokból szereztek tudomást arról, hogy a Red Bull egy, a pilótafülkéből állítható rendszerrel rendelkezik, és a Szingapúri Nagydíj alatt hívták fel erre az FIA figyelmét.

Az FIA már korábban közölte, Austintól gondoskodik róla, hogy a hasmagasságot ne lehessen szabálytalan módszerrel módosítani a parc fermé-korlátozás alatt. Amennyiben erre létezik egyfajta kapcsoló, azt leplombálják.

A szövetség egyúttal hangsúlyozta, nincsenek bizonyítékai arra, hogy bármilyen szabálytalanság történt. Nem tudják bizonyítani, hogy a kérdéses eszközt tiltott időszakban használták.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak