Egy, a hasmagasság állítására szolgáló megoldás kapcsán vált támadások célpontjává a Red Bull az austini hétvége előtt. Kiderült, hogy bizonyos csapatok Szingapúrban felhívták az FIA figyelmét egy olyan rendszerre az RB20-asban, amivel a pilótafülkéből egyszerűen, akár ellenőrizetlenül is állítani lehet a padlólemez elülső részének magasságát az időmérő és a verseny között.
Miközben az ellenfelek szabálytalanságot kiáltottak, a Red Bull jelezte, szó sem volt semmi illegálisról. Elismerték a rendszerük létezését, és azt is, hogy az FIA-val megállapodtak a módosításról, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy egy, a beállítási munkálatokat könnyebé tévő megoldásról van szó, amit nem is lehet úgy használni, ahogyan azt a gyanakvók feltételezik, mivel az autó összeszerelt állapotában (márpedig a parc fermé-időszakan össze van rakva) nem is férnek hozzá az eszközhöz.
A McLaren versenyzői szerint egy efféle trükk (már ha alkalmazzák) egyértelműen szabálytalan. Lando Norris és Oscar Piastri is ellentétbe állította ezt a McLaren mini DRS-ével, amit egy okos, de legális, határfeszegető találmánynak tartottak. A mercedeses Lewis Hamilton eközben a Red Bull eszközét is utóbbi kategóriába sorolta, és tulajdonképpen még méltatta is a csapatot.
„A sportunk lényegét az innováció jelenti. A Red Bull élen járt, innovatívak voltak. Lényegében minden csapat nézegeti a szabályokat, és próbál módot találni rá, hogy a lehető legtöbbet hozhassa ki belőlük, akár úgy is, ha ezzel kicsit átlépik a határt.”
„Végső soron az FIA-nak kell kezelnie ezt. Már nyilatkoztak erről. Egyszerűen tovább kell javítani a felügyeleten. De úgy vélem, egyszerűen csak jobb munkát végeztek. Ki tudja, milyen régóta volt ez meg nekik, és bajnokságokat nyertek. Ennek most talán vége, de nem hinném, hogy ez az egyetlen dolog fogja megállítani őket. Viszont mindenki másnak innovatívnak kell lennie, és az élen kell járnia, ahelyett, hogy csak próbál utolérni másokat” – vélekedett Hamilton.
Miközben a csapat tagadja, hogy valaha is állított volna a padlólemez tálcájának magasságán az időmérő és a verseny között, és az FIA is hangsúlyozta, hogy semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy szabálysértés történt, Hamilton úgy véli, egy efféle módszer győzelem és vereség sorsáról dönthetne.
A kérdésre, szerinte köridőben mennyit nyerhetnének ilyesmivel, elmondta: „Ó, sokat! Az elülső hasmagasság – persze ez pályánként változó –, de a hátulsó is nagyon érzékeny. Az elülsőnél a mostani autógeneráció sokkal érzékenyebb rá, mint a korábbi.”
„Egy milliméter fél tizedet jelenthet. Ha tehát hét millimétert tudsz változtatni, vagy csak hármat, az másfél tizedet is jelenthet, szóval ez jelentős. És egy olyan pályán, mint az itteni, ahol a hasmagasság probléma, mind próbáljuk lejjebb engedni az autót, de korlátoz minket a kopólemez. Ha viszont ezt elviszed az útból, akkor olyan alacsonyra engedheted, amennyire csak akarod, és nyilván erre törekszenek.”
„Más módok is vannak erre. Például a guminyomás minimuma. Húsz psi, huszonegy psi a korlát, de ha mondjuk három-négy psi-vel többel mész, akkor egy milliméterrel lejjebb engedheted az autót. És ha ezen változtathatsz az időmérő és a verseny között, az nagy különbséget jelenthet, mert az időmérőn alacsonyabb nyomást akarsz, hogy az autó forduljon a lassú kanyarokban, és ne melegedjen túl a gumi. Ha a versenyre alacsonyabb nyomást akarsz, akkor az autó lejjebb kerül, szóval meg kell emelned, és ez teljesítményvesztéssel jár. Vagyis ha mozgatható a tálca, az nagy előnyt jelenthet” – vélekedett Hamilton.