A legutóbbi szingapúri versenyhétvége kezdetén még a McLaren kétesnek ítélt technikai megoldása, a mini DRS jelentette a beszédtémát, most Austinban a Red Bull „teás tálcája” körüli vita. Az FIA-val való egyeztetések után a bikás csapat jelezte, gondoskodnak arról, hogy a folytatásban senki se köthessen bele a megoldásukba, amivel az autó belsejéből tudják változtatni a padlólemez elülső részének helyzetét. Első lépésben az FIA plombát helyezett az eszközre, Brazíliáig pedig a csapat átalakítja a mechanizmusát.
Zak Brown, a McLaren ügyvezetője továbbra sem zárja ki annak lehetőségét, hogy a módszerrel a Red Bull képes volt szabálytalanságokat elkövetni a parc fermé-korlátozások alatt, és további alapos vizsgálatot sürgetett.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint nincs miért aggódniuk. „A rendszerünk tökéletesen legális, és valamennyi csapat ismerte. Már informáltuk róla az FIA-t, és ez mindent el is mond. Nem változtathatsz a hasmagasságon az időmérő és a verseny között. Ez a lényeg. Nincs ebben semmi illegális” – mondta az olasz Sky televíziónak Marko.
A nyilatkozatokból nyilvánvaló, hogy a McLaren tehetett panaszt a Red Bullra. Marko szerint nem kérdés, miről szól az egész ügy.
„Az FIA már tudott róla. Nem volt szankció, semmi sem változott az eddigiekhez képest. Nem értem tehát, mire fel ez a felhajtás. Talán valaki szeretné elterelni a figyelmet más problémákról…”
– jelentette ki Marko.
Az általa említett „valaki” minden bizonnyal papajaszínű egyenruhát visel.
A mostani vitának van előzménye. Szingapúrban a Red Bull volt az egyik csapat (a Ferrari mellett), amely kifogást tett a McLaren Bakuban lefülelt mini DRS-e ellen az FIA-nál. A szövetség egyből lépett is, és ellehetetlenítette a hajlékony hátsó szárnylap használatát.
A McLarennek is változtatnia kell
Új fejlemények ennek kapcsán is vannak Austinban. Az Autosport beszámolója szerint az FIA időközben további változtatásokat kért a McLarentől a hátsó szárnyán. A mini DRS-t csak a kis leszorítóerős szárnyverziónál alkalmazták, így a szingapúri módosítási kérelem csak erre vonatkozott.
Időközben azonban további egyeztetések zajlottak a csapat és a szövetség között, aminek eredménye az lett, hogy a McLaren az összes szárnytípusán elvégez bizonyos korrekciókat, így a mostani hétvégén használton is. Úgy tudni, a felső szárnylap hajlékonyságát is csökkenteniük kellett, valamint gondoskodniuk kellett arról, hogy ne nyíljon nagyobbra a szárnyelem alatti rés menet közben.
„Ahogy korábban említettük, a McLaren önként ajánlotta fel, hogy végrehajt bizonyos módosításokat a hátsó szárnyán az Azeri Nagydíj után. Baku óta valamennyi szárnyunkon módosítottunk egy kicsit, eltérő mértékben, hogy ne lehessenek további problémák ezen a területen” – erősítette meg a wokingiak szóvivője.
Az FIA Spa óta vizsgálja a szárnyak menet közbeni rugalmasságát. Austinban a hátsó légterelőkre kérte viszonyítási pöttyök elhelyezését, és a tervek szerint nagy felbontású kamerákat is a hátsó légterelőkre irányítanak, hogy részletes elemzéseket végezhessenek el.