Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Wolff: Száz százalék, hogy az autó volt. Lewis Hamilton nem veszíti el így pár kör után!

Wolff: Száz százalék, hogy az autó volt. Lewis Hamilton nem veszíti el így pár kör után!

Sky Sports, Sky Sport, Autosport
Nem Lewis Hamiltonon múlt, de nem is a fejlesztéseken? A Mercedes csapatfőnöke egyfelől felmentette az új csomagjukra mutogató bajnokát, másfelől az újítások mellett érvelt.

A második körét sem tudta befejezni Lewis Hamilton a vasárnapi Amerikai Nagydíjon. A brit versenyző a jól sikerült rajtja után besorolt a többiek mögé, ám az utolsó előtti kanyarban elvesztette uralmát a Mercedese felett, kicsúszott, és mivel beleásta magát a kavicságyba, nem folytathatta a küzdelmet.

Hamilton a kiesése után a rádión ugyan bocsánatot kért a csapatától, ám az interjúk során jelezte, nem önmagát tartja a hibásnak, hanem a nehezen kezelhető autóját. Rámutatott, egy nappal korábban az időmérő edzésen csapattársa, George Russell ugyanabban a kanyarban, ugyanígy csúszott ki, és célzást tett rá, hogy talán az Austinban bevetett újításaik állhatnak e különös viselkedés hátterében.

„Az első edzésen ugyanez volt. Megpördültem a harmadik kanyarban, ami nagyon ritka. Sosem pördültem meg a hármasban az évek során. George-nak is ugyanez volt a gondja tegnap. A régi verzióval pedig most jól ment. Valami lehet az újításokkal”

– mondta Hamilton.

Még annak lehetőségét is felvetette, hogy ezen a hétvégén Mexikóvárosban visszatérnek a régi csomagjukhoz. „Ki fogjuk ezt vizsgálni, amennyire tudjuk, és meglesz az adatunk is a mai után. Aztán meglátjuk, hogy a jövő héten a régi vagy az új verziót használjuk-e” – bocsátotta előre.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A Mercedes csapatfőnöke a verseny után védelmébe vette Hamiltont, és megerősítette, hogy a kicsúszás vélhetően egy autóval kapcsolatos problémának a következménye volt.

„Száz százalékig az autó volt. Mármint azt mondta, hogy még csak nem is igazán nyomta akkor. George-nál tegnap azt láttuk, hogy ő talán túlságosan is nyomta. Elvesztette és a falnak ütközött. Ma szél volt, és az elöl lévő miatt zavaros volt kicsit a levegő. Egyértelműen gondunk volt. Nem tudom, mi volt az tegnap és ma megint, de egyértelmű. Lewis Hamilton nem veszíti el így az irányítást az autója felett az ötödik körben”

– mondta Wolff a brit Sky Sportsnak.

A csatorna német változatának pedig hozzátette: „Biztosan történt valami az oldalszélben az útfekvéssel, és előállt valami nem előnyös.”

 

Nem a fejlesztés a gond

Wolff egyúttal cáfolta, hogy a probléma okát a fejlesztések jelentik. Mondta mindezt Hamilton gyanúja ellenére, úgy, hogy vasárnap George Russellnek a balesete miatt a régi csomaggal kellett versenyeznie, és azzal produkált biztató felzárkózást. A kétszeres futamgyőztes a boxutcából indulva is feltornázta magát a hatodik helyre, a hajrában Sergio Pérezt megelőzve.

„Nem hiszem, hogy alapvető problémánk van a fejlesztésekkel, inkább csak az aerodinamika és a mechanika összhangjával. A fejlesztéssel fogjuk folytatni. Nincs értelme nem így tenni, mivel sok köridőről mondanánk le ezzel.”

„Másfelől nyitottnak kell lennünk, mivel George a júliusi csomaggal versenyzett, miután nem volt több új padlólemezünk, és egészen versenyképesnek tűnt a futamon. Az időmérőn pár hiányzó tized döntő lehet. Egyszerűen nem olyan jó, mint kellene. Szóval inkább arra kell rájönnünk, mitől van az, hogy pénteken a mi autónk volt a leggyorsabb Colapinto (ti. a sárga zászló) előtt. Lewis négy tized előnyben volt, és ő lett volna a leggyorsabb. Aztán szombatra ez átalakult. A sprintversenyen eltört a felfüggesztés, ami magyarázatot jelent. Ezt kijavítottuk az időmérő edzésre, de már semmi sem működött, szenvedtünk a tempóval. Aztán a versenyen a semmiből jött a baleset. Még csak nem is nyomta, szóval száz százalék, hogy nem Lewis hibája volt. Nem azért mondom ezt, hogy védjem, de ez világos.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Miközben a fejlesztések tehát maradnak, Wolff elismerte, fennáll annak lehetősége, hogy eltérő autókkal fognak versenyezni Mexikóban, mivel nincs elég példányuk az új elemekből. Ennek kapcsán megjegyezte, a saját újításait Russellnek már szombaton felajánló Hamilton nincs teljesen meggyőződve a csomag hatékonyságáról, ezért még nem egyértelmű, ki mit fog kapni. „Világos, hogy hiányozni fog a padlólemez, amit vissza kell küldenünk Angliába, ahol megjavítják Brazíliára. Szóval a tartalék specifikációval fogunk menni. Lewisnál minden elemnek rendelkezésre kell állnia, de nem vagyok benne biztos, hogy annyira akarja használni. Szóval ki fogjuk találni, hogyan kezeljük ezt a hétvégét.”

Wolff leszögezte, a Mercedes teljesítménye nem elfogadható, muszáj fordítaniuk. „Látható, hogy gyorsan talpra lehet állni, de lehet ellentétes irányú is. Mi voltunk a leggyorsabb csapat a nyári szünet előtt, és ezt elvesztettük. A Ferrarinál éppen fordítva történt. Az én szememben ez volt az egyik legrosszabb hétvégénk – tegnap, mivel pénteken mi voltunk a leggyorsabbak, de szombaton mindent elvesztettünk. Az időmérő igazi mélypont volt sportszempontból. De ez csak erősebbé tesz minket. Engem is. Ma korán keltem, és azt mondtam, csak előre tekinthetünk. Muszáj összeszednünk magunkat, mert sokkal jobbnak kell lennünk” – mondta a csapatfőnök.

Borítókép: Lewis Hamilton autója (Fotó: XPB)

További tartalmak