A 400. F1-es nagydíjhétvégéjéhez ért Fernando Alonso. Mexikóban éri el a mérföldkövet, és ezen apropóból az F1 hivatalos podcastjának, a Beyond The Gridnek a vendége volt. Felidézte pályafutása meghatározó pillanatait, és természetesen nem maradhatott ki annak az örök kérdése sem, miért rekedt meg két világbajnoki címnél.
Alonso a 2010-es években a Ferrarit próbálta kirángatni a bajnoki nyeretlenségből, ám nem járt sikerrel. Ennek a legfőbb okát pedig a jövő évi Aston Martin-os csapattársa, Adrian Newey jelentette, aki éppen ezzel egy időben járult hozzá alapemberként a Red Bull felemeléséhez és első uralkodásához.
A felek az évek során már többször elismerték, hogy a kezdet kezdetén volt esély arra, hogy Alonso Red Bull-versenyző legyen és végül együtt fussanak be. A spanyol most elárulta, nem szívesen játszik el a gondolattal, mi lett volna, ha belevág az akkor vakmerőnek tűnő kalandba.
„Nem gondolkodtam ezen túl sokat. Sem akkoriban, sem manapság. Sosem bánok meg semmit. Tudom, hogy bizonyos döntések nagyban megváltoztathatják a Forma–1-es pályafutásodat, hogy mit érhetsz el. Amikor viszont döntesz, teljességgel elhatározod magad, és ezt tekinted a legjobb döntésnek. Senkinek sincs kristálygömbje, amiből megmondhatja, mi történik a jövőben”
– védte az akkori választását Alonso.
Elárulta, mielőtt a Red Bull élcsapattá vált volna, kétszer is egyeztetett velük. „2008 táján voltak bizonyos pillanatok, amikor – ez közismert – csatlakozhattam volna a Red Bullhoz. Az első az volt, amikor elhagytam a McLarent 2007-ben. A mclarenes szezonom után voltak különböző lehetőségeim. Találkoztam Adriannel (Newey) és Christiannal (Horner) a Heathrow reptéren egy megbeszélésen.”
A második lehetőségnél már-már kémfilmekbe illett, ahogyan a két fél közelített egymáshoz… Alonso mosolyogva idézte fel.
„A közelebbi a 2008-as volt, amire korábban már Adrian is utalt. Spában voltunk – tökéletesen emlékszem rá. A spái reptéren egy autóparkolóban voltunk. A domb tetején lévő kicsi kis reptérnél. A parkolóban ültünk egy autó hátsó ülésén, éjszaka, és beszélgettünk a lehetőségről.”
„Nagyon közel voltam a Ferrarihoz. Ha nem 2009-ben, akkor 2010-ben biztosan megtörtént volna. És igen, ezt az utat választottuk. Ők pedig Sebastiant (Vettel), aki akkoriban a BMW-nél volt, és teljesített pár pénteket és pár tesztet” – mesélte Alonso.
Míg a Ferrari 2007-ben világbajnokságot nyert, 2008-ban pedig éppen csak lemaradt az egyéni címről, de konstruktőri bajnok lett, a Red Bull egy negyedéves, egyszerű középcsapatnak számított, amit egy italgyártó a Jaguar romjain próbáltak rendbe szedni. Alonso szerint nem róható fel neki, hogy a Ferrarit választotta. Még úgy is, hogy Newey Aston Martin-os szerződéskötésekor kiderült, mind ő, mind a szakember nagyon szeretett volna együtt dolgozni a másikkal.
„Ma könnyű megmondani, de 2008-ban a Red Bullnak talán egy dobogója volt Daviddel (Coulthard) Monacóban. A Red Bull egy energiaitalos cég volt. Nagyszerű csapat, nagyszerű csapattagokkal. De megmondani előre, hogy hét vagy nyolc bajnoki címet fognak szerezni a következő évtizedben… erre nem volt garancia.”
„Lewis a McLarentől a Mercedeshez ment, és az első évben 2013-ban sokan kritizálták. Miért hagytad el a McLarent a Mercedesért, akik addig a pontig csak egy-két dobogót szereztek. És ma hétszeres világbajnok. Ugyanez van most a Ferrarival is: nem tudod, mit ér el a Ferrarival jövőre. Ha a Ferrarinak jól megy és nyer velük egy bajnokságot, akkor nagyszerű lépés volt. Ha a Mercedesnek jól megy és bajnok lesz, akkor rossz döntés volt. Honnan tudhatod ezt előre?” – tette fel a kérdést Alonso.