Már Mexikóvárosban van a Forma–1 mezőnye, fejben viszont kicsit még mindig Austinban. Az ok: a Lando Norris büntetése körüli vita, ami nem csak az érintett két csapatot, de a teljes mezőnyt foglalkoztatja.
Mint ismert, Norrist egy 5 másodperces időbüntetés fosztotta meg múlt vasárnap az Amerikai Nagydíj 3. helyezésétől, miután az FIA úgy látta, a brit jogtalan előnyre tett szert azzal, hogy a bukótérben előzte meg Max Verstappent a futam 52. körében. A McLaren vitatja az ítéletet, sőt, a felülvizsgálatát is kérvényezte csütörtökön. Érvelésük szerint Verstappen csakis amiatt kerülhetett előrébb a kanyar csúcspontjánál és tehetett szert ezzel kedvezményezett pozícióra, hogy olyan rövidet fékezett, hogy be sem tudta aztán venni a kanyart, továbbá ezzel meggátolta az elfordulásban Norrist is.

A bajnokesélyes mclarenes megjegyezte: Verstappen végig arra játszott csak, hogy az autója előrébb legyen a kérdéses pillanatban, és még az sem érdekelte, ha emiatt elhagyja a pályát.
„Lenyűgöző, hogy az emberek belelátnak a fejembe. Őrület” – jegyezte meg cinikusan Verstappen. „Mindig is próbáltam bevenni a kanyart, nem akartam rövidíteni. Szóval még csak nem is tudom mit válaszoljak erre. Mindig mondtuk, hogy szeretnénk keményen küzdeni egymással, mert ezt szeretjük.”
„A második etapom elég nehéz volt. Sokat vesztettem a tapadásból az első tengelyen, és nagyon nehéz volt fékezni. Ezért vált nehezebbé a védekezés, mert tudom, hogy ha egy kicsivel később fékeztem volna, blokkoltam volna a kerekeket. Igazán nem volt tapadásom elöl. Nem volt könnyű dolgom odakint. Összességében még így is egész jó hétvége volt, de még van pár dolog, amiben jobbnak kell lennünk ahhoz, hogy harcolhassunk.”
Verstappen tisztázta, hogy a manővereik és az ítélet kapcsán mit sem változott a véleménye vasárnap óta. Annak kapcsán nem kéne-e módosítani az irányelveket, és bevezetni, hogy amennyiben a védekező autó is elhagyja a pályát, ő is büntetést kapjon, vagy egyikük sem kapjon büntetést, elmondta: „Ez nem számít, mert a fehér vonalon túl nem előzhetsz. Ez egy teljesen világos szabály. Én is csináltam. Nem értem, most hirtelen miért kell kérni, sőt kiáltozni a szabályváltozásokért, miközben mindig is így volt. A gokartban, az F3-ban, az F1-ben is tudtuk, hogy a fehér vonalon túl nem előzhetsz. Ez ennyire egyszerű.”
Annak kapcsán, hogy itt számított, melyik autó volt előrébb, és hogy emiatt kényszeríthette le a pályáról Norrist, Verstappen tisztázta:
„Így írták meg a szabályokat. Nem én írtam őket, én csak követem őket, amennyire tudom. Persze van, hogy nem sikerül, a múltban megtörtént. Csak alkalmaztam a szabályokat, és így játszottam.”
Abban mindazonáltal egyetért számos kollégájával, hogy az FIA jelenlegi szabályozása összetett, túl bonyolult. „Lassan eljutunk oda, hogy mindig vinnünk kell az autóba egy szabálykönyvet! ha megnézzük, az évek során elég nagyot nőtt a szabálykönyv vastagsága.”
„Egyértelmű a túlszabályozottság, de persze lehet ezt másképp is nézni: kiiktathatjuk a szabályt, és lehet újra egy baleset, ami után azt mondjuk majd, hogy hű, több szabály kéne, határozottnak kell lennünk ezzel! Mindig ugyanaz van. A múltban talán kevesebb volt a szabály, de ugyanaz volt a kifogás határozottnak kell lennünk ebben és abban. Mindig ugyanaz a történet.”