Hetek, sőt hónapok óta tartogatta a McLaren az új fejlesztésű padlólemezét, amit ezen a hétvégén Mexikóvárosban végre először vetett be. Egyelőre Lando Norris autójára került fel az újítás, amely a csapat elmondása szerint „minden körülmények között” növelni hivatott az autó leszorítóerejét, illetve a szívóhatást.
Norrist nem láthattuk körözni az első szabadedzésen, ám helyettese, Patricio O’Ward már az új padlólemezzel ment. Norris az 5. időeredményt autózta a gyakorláson, amin a többséggel ellentétben neki volt módja nem csak a Pirelli 2025-ös gumiját használni, hiszen az első tréninget kihagyók pluszban is dolgozhattak délután.
Norris hátránya 0,249 másodperc lett Carlos Sainzcal szemben, ám a legjobb körét lényegesen később autózta a ferrarisnál. Oscar Piastri eközben csak 0,178 másodperccel maradt el a spanyoltól. Norris szerint Piastri lépéselőnyben van.
„Nem volt nagyszerű. Nem futottunk elég kört. Folyamatosan zárkózni kellett, és sosem volt jó az érzés. Nehéz ráérezni ezen a pályán, mert annyira rossz a tapadás. Biztosra veszem, hogy találunk valamennyit holnapra, de nem vagyok valami elégedett, szóval lesz munkánk”
– ismerte el Norris.
A kérdésre, bízik-e benne, hogy az élen fognak küzdeni. „Természetesen. Mindig remélem, ez alap. Oscar gyors volt ma, én kicsit le vagyok maradva, és dolgoznom kell. Meglátjuk.”
Ami a Piastri által még nem használt új padlólemezt illeti, Norris elmondta: „Az összevetéshez jó lesz, de nem igazán jobb.”
Piastri elégedettebb volt a csapattársánál. „Azt mondanám, jól indult. Jó formában voltunk. Változtattunk az első edzés után, mert eléggé szét volt esve, és jobb formában érzem magunkat. Gyorsulni kell még, főleg a Ferrarihoz viszonyítva. De összességében szerintem versenyben vagyunk.”
A korai nehézségeiről Piastri elmondta: „Egyszerűen nem tudtam bízni az autóban. Kicsit hasonló volt, mint a múlt héten. De sikerült előrelépnünk a másodikra, és ez biztató. Mindig jó érzés jó kicsengéssel zárni a napot. Remélem, tanultunk pár dolgot.”