Austinban vitte először pályára a Mercedes az idei utolsó nagy fejlesztési csomagját. Magabiztosak voltak a bevetésekor. Korábban Spában egy új padlólemez bevetésével félresiklott a fejlesztési programjuk, ám úgy érezték, ezzel a csomaggal visszatérhetnek az helyes útra. A versenyképességük azóta viszont nagyon hullámzó, ráadásul voltak baleseteik, melyeknél felmerült, talán az új csomag tette bizonytalanná és érzékennyé az autójukat.
Mexikóban a két versenyző éppen egy ilyen baleset miatt küzdött eltérő autókkal. George Russell az austini szombati bukásával leamortizálta az egyik fejlesztési csomagjukat, és mivel az új még nem készült el, vissza kellett térnie a régi autóverzióhoz. Lewis Hamilton eközben az újításokat választotta, mondván, szükségük van az adatokra.
A két versenyző közül Russell volt a gyorsabb az időmérő edzésen és a vasárnapi futamon – egészen addig, amíg az első szárnya meg nem sérült. „Amikor megelőzte Piastrit a boxból kifelé, eltalálta a kerékvetőt, és az egyik fő szárnylap eltört Ez hatalmas leszorítóerő-vesztéssel járt” – magyarázta Toto Wolff csapatfőnök. „A nagy tempójú kanyarokban húsz pont volt a veszteség (leszorítóerőben). Utána nagyon jól vezetett, de nyilván minél jobban igénybe veszed a gumikat, az annál jobban megmutatkozik a köridőkön.”
Hamiltonnál összeállt a kép
A sérülés némiképp tehát torzította a képet, ám a végül Russell megelőzésével 4.-ként célba érő Hamilton így is nagyon hasznosnak találta a házon belüli küzdelmüket.
„Nagyon-nagyon jó rálátást nyújtó és informatív verseny volt, mert pontosan éreztem, hogy mikor működött az autó és mikor nem, és nagyon tisztán látom, hol adja fel az autó. És láthattam a különbséget is George és én köztem, amikor mögötte voltam.”
„Most mindkét autó információit láthatták, mindkettőnktől jó adatokat gyűjtöttünk. Remélhetőleg a következő versenyre ezzel jobb helyzetbe kerülhetünk” – mondta Hamilton a Sky Sportsnak.
Hamilton az austini verseny óta szkeptikusan beszélt az új csomagjukról. Előrebocsátotta, hogy miközben Brazíliában Russell számára várhatóan elkészülnek a fejlesztések, ő talán vissza fog térni a régi csomaghoz.
„Hogy a régi padlólemezzel fogok-e indulni vagy sem, arról majd dönteni fogunk. Mindenesetre a srácoknak szükségük van az adatokra a fejlesztéshez, hogy irányt találjanak.”
Wolff elismerte, bizonytalanok a fejlesztéseik kapcsán. „Mivel lehet magyarázni a tempókülönbséget? Először is: George nagyon jól vezetett egész hétvégén. Másodszor: lehet valami az aerodianmikai csomaggal, ami előidéz valamit, amit még nem értünk. Austinban két nagy balesetünk volt ugyanabban a kanyarban, de aztán volt egy balesetünk (pénteken Mexikóban, a szerk.) a régi csomaggal is. Ezek az autók annyira a határon vannak, ezért érdekes kísérlet lesz a brazíliai, melyen kiderül, hogy a gyors vagy a lassú tempónál van-e meg ez az instabilitás.”
Hamilton a versenyéről elmondta: már annak örül, hogy ezúttal nem visszaesett vagy megrekedt a mezőnyben, hanem javítani tudott az eredeti pozícióján. „Jól rajtoltam, de eléggé gyenge volt az első etapom. Túl sokat vettünk vissza az első szárnyamból, ami az én hibám, mert én kértem. Nagyon alulkormányzott lett. Csak találgatsz, hogy hogy lesz az első szárnnyal, és sokkal kisebb volt nálam, mint George-nál. A rajtrácsra vezető körön ezt éreztem a helyes lépésnek, de nyilvánvalóan nem ez volt.”
„A kiállásom után tudtuk korrigálni, és utána sokkal jobb lett a tempóm, sokkal jobban nyomhattam” – mondta Hamilton.