Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Mégsem volt akkora ár? Verstappen büntetett manőverén úszhatott el Norris győzelmi esélye

Mégsem volt akkora ár? Verstappen büntetett manőverén úszhatott el Norris győzelmi esélye

F1, ORF
Lando Norris örül, hogy túlélte Max Verstappen manővereit, de a McLarennek úgy vélik, a vitatott események vették el a győzelmi esélyüket. A holland számára mégsem lett olyan rossz a napi záró mérleg?

Ausztriával és Austinnal ellentétben ezúttal Lando Norris jött ki nevető félként a Max Verstappennel szemben vívott csatából. Mexikóvárosban a címvédőt összesen 20 másodperccel büntették meg a bajnoki ellenfele leszorításáért, illetve jogtalan előnyszerzésért, így miközben a mclarenes a 18 pontot érő második helyen intették le, Verstappennek be kellett érnie a 8 pontot érő 6. pozícióval. A bajnokságban ezzel 47 pontra csökkent a különbség a két versenyző között.

Norris a verseny nagy részében a harmadik helyen tanyázott, a hajrájában viszont sikerült utolérnie és megelőznie Charles Leclerc-t, sőt, a Carlos Sainzcal szembeni kezdeti 13,4 másodperces hátrányát a végére 4,7-esre faragta le. A kemény gumin a McLaren egyértelműen gyorsabb volt a Ferrarinál, és ha lett volna még pár kör…

Innen nézve Norris és a McLaren utólag elismerte, a Verstappennel való futam eleji kakaskodásuk talán túl sokba került nekik. „Örülök a második helynek. Alapvetően nem tenném, de egy ilyen napon elégedett vagyok vele” – mondta Norris a futam után. „Sokkal rosszabbul is alakulhattak volna a dolgok, főleg a verseny első felében. Egyben tudtam tartani az autót, és életben tartottam a versenyem, ami fontos volt.”

„A tempóm rendkívül erős volt. Kár, hogy olyan sok időt vesztettem az első etapon bizonyos csatákkal. Ha kicsit közelebb tudtam volna maradni, lőtávolban, akkor jobbak lettek volna az esélyeink. De Carlos nagyon jó első etapot futott, a különbség pedig már tizenöt másodperc volt, szóval sokat kellett ledolgoznom.”

Norris nem csak önmagában a Max Verstappennel megvívott 10. körös csatájával veszített időt, hanem elsősorban azzal, hogy a holland a 10 másodperces büntetést érő második pályalevágása révén újra elé került, és egészen a 26. körben megejtett kerékcseréjéig előtte is maradt. A Red Bull képtelen volt tartani a lépést az élen lévő két Ferrarival, és mivel Norris beragadt mögé, e körök alatt az ő hátránya is megnőtt Carlos Sainzcal szemben.

Lando Norris (Fotó: XPB)

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke is úgy érezte, lehetett volna keresnivalójuk Sainz ellen Mexikóban, ha nincs ez a kezdeti hátrányuk. „Erős verseny volt. Megmutatta, hogy képesek vagyunk tartani a lépést a Ferrarival versenytempóban. A fejlesztéseink működnek, a csapat pedig nagyszerűen dolgozott” – mondta az ORF-nek.

„Van viszont bennünk némi keserűség is, hiszen ha nincs az a helyzet a rajt után Lando és Max között, szerintem Lando rajta lett volna a Ferrarikon. Ez szórakoztató lett volna, és a győzelemért csatázhattunk volna.”

Hogy ez mennyire nem csak McLaren-szemüvegen keresztül nézett feltételezés, azt megmutatja, hogy a Ferrari is hasonlóképpen látta a helyzetet. Charles Leclerc szinte megköszönte a két bajnokesélyesnek a segítséget. „Nem volt esélyem Lando előtt maradni. Lando szárnyalt, és úgy vélem, csapatként egészen szerencsések voltunk, mert bármi is történt Max és Lando között az elején, ez jelentősen lelassította őt. A második etapja nagyon-nagyon lenyűgöző volt. Szóval ez jól jött nekünk, talán segített minket” – ismerte el a ferraris.

Lando Norris és Max Verstapen (Fotó: XPB)

 

Ha így számolunk…

Innen nézve – és ez természetesen csak utólagos okoskodás – az agresszivitása talán mégsem ütött úgy vissza Verstappennek, mint első ránézésre gondolnánk.

Amennyiben a 10. körben egy sima előzés történik, ami után Norris Sainz legyőzésével képes lett volna megszerezni a győzelmet, a brit 18 helyett 25 pontot gyűjthetett volna. Verstappen a 20 másodperce nélkül a 4. pozícióban érhetett volna célba, amiért 12 pont jár, vagyis nem 10, hanem 13 ponttal csökkent volna a bajnoki éllovas előnye…

Ha így nézzük, a zavarkeltés 3 pontot ért Verstappennek. Ha meg úgy, hogy eljátszott vele egy 4. helyet, és csak 6. lett, akkor 4 pont veszteséget jelentett.

A futam után Norris azért megjegyezte, elsősorban a második etapját, a kemény gumis teljesítményét érezte kiemelkedőnek. „A tempónk különösen a második etapon – az elsőn nem annyira – nagyon-nagyon erős volt, és ez visszaadta a reményt, hogy versenyképesek voltunk a Ferrarikhoz viszonyítva.” Hogy a közepes gumin mennyire tudott volna közel maradni a Ferrarikhoz, az ezek alapján nem annyira egyértelmű.

A helyzet mindenesetre megmutatja: Verstappen nem alaptalanul fókuszál a versenyeken kizárólag Norrisra és arra, hogy minden eszközzel nehezítse a dolgát. Ahogy a brit fogalmazott: „Nagyon erős helyzetben van a bajnokságban. Nagy előnnyel vezet. Semmit sem veszíthet.”

Borítókép: Lando Norris (Fotó: XPB)

További tartalmak