Míg Austin után még mindenkit a versenybíróság ténykedése és a szabályok foglalkoztattak, Mexikóban Max Verstappen elérte, hogy már senki se erről, hanem csakis az ő vezetési stílusáról beszéljen. Inkább negatív értelemben.
A hollandot két 10 másodperces időbüntetéssel sújtották a múlt vasárnapi versenyen Lando Norris ellen bemutatott manővereiért, amik kapcsán most hasonló a közhangulat, mint 2021-ben volt. A médiát Verstappen versenyzése foglalkoztatja, a brit média különösen forrón tartja a témát, és a McLaren is gondoskodik róla, hogy a minél távolabbi szélsőségbe kerüljenek: ők a sportszerűség, Verstappen a sportszerűtlenség oldalán.
A brit Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle már Verstappen Norris elleni ausztriai megmozdulásai kapcsán is kritizálta a címvédőt, ám most még messzebbre ment. A csatorna honlapján vezetett rovatában Verstappen első, 4-es kanyarban bemutatott megmozdulását még kevésbé nevezte súlyosnak, a másodikat viszont nyíltan elítélte. „Tudnia kellett, hogy egyből mindkettőjüket kivehette volna a versenyből, de Norris felkészült rá. Ez egy újabb tíz másodperces büntetés volt a pálya elhagyásáért és előnyszerzésért, de őszintén, könnyen megérhetett volna ez egy áthajtásos büntetést is veszélyes vezetésért. Eléggé sokkoló megmozdulás volt, ami mindkettejüket messze levitte a pályáról” – írta Brundle.
„Tudom, hogy Maxot nem érdekli, hogy ki mit gondol róla, de elszomorít, amikor így vezet. Ő egy többszörös világbajnok, és versenyzőként a kisujjában több tehetség van, mint amennyi nekünk valaha is jutott. Az örökségét viszont be fogja mocskolni a sporthoz való hozzáállása, és nagy kár ezért.”
Brundle már a Sky Sports vasárnapi adásában sem fogta vissza magát Verstappen bírálatával. Akkor azt mondta az esetekről: „Az első durva és szemtelen volt, a második csak simán veszélyes.”
„A második különösen elszomorított. A négyes kanyarnál mindig perpatvar van a kanyarcsúcspont körül kívül és belül, és egyszerűen csak nem hagyott ott elég helyet a versenyzéshez. A hetes kanyarnál viszont leszállt a vörös köd, és valójában nevetséges pillanat volt. Csak a gázon maradt, és mindkettejüket levitte a pályáról. Szerencsés volt, hogy nem egy áthajtásos büntetést kapott ezért.”
„Én nagyon csodálom Maxot, és utálom, amikor ilyesmiket csinál, mert jobb ennél. Túl jó ahhoz, hogy így vezessen. Őszintén, ez egy hirtelen felindulás, egy vörös köd volt”
Brundle elfogadja, hogy Verstappennek több oka is volt idegesnek lenni, ám szerinte mindennek megvan a határa. „Talán az előző incidens miatt volt, a négyes kanyar miatt, és így még többe került neki. De szerintem frusztrált amiatt is, hogy csak a harmadik leggyorsabb autó az övé jelenleg. Tudjuk, hogy harcias, tudjuk, hogy agresszív, és a Forma–1-ben ezt akarod látni. Ezt élvezzük a leginkább, Senna és Prost, Senna és Mansell vagy Mansell és Piquet között is ilyen volt, az évtizedek során mindig. De van egy határ, és a második esetnél átlépte ezt a határt” – vélekedett a korábbi versenyző.