Egyelőre annyi biztos, hogy minden bizonytalan. Elmosta az eső a Forma–1-es Sao Pauló-i Nagydíj szombati időmérő edzését. A kvalifikáció előtti utolsó órában szakadt le az ég a mezőnyre, aztán hol csillapodott, hol erősödött az eső, körözésre viszont végig alkalmatlan volt a pálya. Az FIA közel 2 óráig vizsgálta a helyzetet, várta a megfelelő időjárási ablakot és takaríttatta a pályát, ám hiába: F1-es autó nem hajthatott ki.
Az FIA hivatalosan azt közölte, hogy vasárnap reggelig elhalasztja a verseny rajtsorrendjéről döntő edzést, ám hogy azt mikor tartja meg, illetve megtartja-e, arról még nem született döntés.
„A döntést az elmúlt órákban tapasztalt esőzés miatti rossz látási viszonyokra alapozva hoztuk meg. Sok víz áll a pálya egyes részein, ami miatt nem biztonságosak a körülmények. Bármennyire is szeretnénk versenyt látni a pályán, a versenyzők, a csapattagok, az önkéntesek, a hivatali személyek és a nézők biztonsága mindennél fontosabb. Az időmérő rajtjának holnap reggeli időpontjáról a lehető leghamarabb döntést hozunk”
– közölte a szövetség.
A helyzetet nehezíti, hogy az előrejelzések szerint vasárnap is jó esély van az esőre. Emiatt fennáll annak veszélye is, hogy a verseny előtt sem találnak az időmérőre alkalmas idősávot. Felmerül a kérdés, mi történik ilyenkor.
Az FIA sportszabályzatában a magukat nem kvalifikáló versenyzők esetére vonatkozó szabálypontban az áll, hogy ilyen esetben normál hétvégéken a 3. szabadedzés eredménye lehet a rajtsorrend, illetve ha erre nincs mód, akkor a legutóbbi szabadedzés eredménye. Mivel sprinthétvégéről van szó, Brazíliában csak egy szabadedzést rendeztek, így elméletben az egyik lehetőség, hogy ennek eredménye dönt a rajtfelállásról.
„A versenyzőket, akik nem kvalifikálták magukat a körülmények miatt, a harmadik szabadedzésen elért eredményük (vagy sprintesemény esetében az első szabadedzés) sorrendjében rangsorolják”
– áll a szabályban.
Más kérdés, hogy a pénteki szabadedzés nem éppen reprezentatív. Elég csak megjegyezni, hogy azt Oliver Bearman 3.-ként zárta a Haasszal, míg a Red Bull két versenyzője, Max Verstappen és Sergio Pérez csak a 15. és 19. helyen, miközben a résztvevők eltérő gumikon és program szerint futottak.
Az FIA versenybíróinak lehetőségük van arra is, hogy az idézett 39.4-es szabálypont helyett úgy döntsenek, egy mérvadóbb esemény legyen a rajtsorrend alapja. Ez lehet a pénteki sprintidőmérő, de akár a szombati sprintfutam eredménye is.