A szezon ötödik sprintversenyének Oscar Piastri vágott neki a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig a bajnokesélyes csapattárs, Lando Norris indult.
A második rajtsort Charles Leclerc és a listavezető, Max Verstappen indult, aki tehát két pozícióval fő riválisa mögül várta a rajtlámpák kialvását. Az ötödik pozícióból Carlos Sainz indult, a hatodikról pedig George Russell.
A középmezőny éléről Pierre Gasly várta a startot, a pontzóna utolsó pozíciójából, a nyolcadik helyről pedig Liam Lawson.
A beugrósként remek időmérőt teljesítő Oliver Bearman a tizedik rajthelyre állhatott fel, míg két nagy név is a felzárkózást célozta: Lewis Hamilton a tizenegyedik, Sergio Pérez pedig a tizenharmadik pozícióból vágott neki a sprintnek.
A rajtnál mindenki óvatos és higgadt volt: a mezőny elején a pozíciók változatlanok maradtak az indulást követően és az első kör során.
A legagresszívebb Verstappen volt, aki megpróbálta maga mögé utasítani Leclerc-t, a monacói azonban védte a harmadik helyezést. A harmadik körben Verstappen ismét próbálkozott, a pozíciók viszont ekkor sem változtak. Sőt, Leclerc a leggyorsabb kör megfutásával növelte is előnyét.
A Ferrari versenyzője a következő körökben közelebb került az élen álló kettőshöz, és mivel Verstappen újult lendülettel ismét csökkentette a lemaradást, ő is lőtávolban volt.
Miközben Piastri vezette a sort, szinte mindenki arra volt kíváncsi, megcseréli-e versenyzőit a McLaren, és ha igen, mikor, Norrisnak ugyanis minden egyes pontra szüksége volt, míg a márkatárs már matematikailag sem esélyes a végső győzelemre.
Az első tíz körben nem érkezett utasítás, igaz, ezt nehezítette, hogy Leclerc folyamatosan ott loholt Norris nyomában, Verstappen pedig árnyékként követte Leclerc-t. Ezalatt Piastri még ki is tudott építeni egy lélegzetvételnyi, egy másodperc körüli előnyt.
A hátulról indulók közül Pérez kezdte jobban a versenyt: a mexikói féltávnál már kilencedik volt, vagyis a pontzóna kapujában állt. Hamilton eközben veszített három helyet, visszaesett a tizennegyedikre.
Az élen a tizenharmadik körben változott egy kissé a dinamika: Norris közelebb került csapattársához (megfelezte hátrányát), miközben Leclerc hátránya nőtt a McLaren pilótájával szemben.
A nyolcadik és a kilencedik helyen ezalatt ismét egymásra talált Lawson és Pérez, kinek csatáját pikánsabbá tette az, hogy a hírek szerint a Red Bull-ülésért is harcolnak.
A tizennyolcadik körben Verstappen ismét elszánta magát az előzésre, ezúttal pedig végre is tudta hajtani azt, vagyis maga mögé utasította Leclerc-t, ezzel nyerve egy nagyon fontos pontot a világbajnoki küzdelemben. Egy körrel később a csapattárs is előzött: Pérez átvette az utolsó pontszerző helyet Lawsontól.
A huszonkettedik körben az élen is megtörtént a kerékcsere, miután Hülkenberg autója egy műszaki hiba miatt megállt a pálya szélén, ez pedig felvillantotta a biztonsági autós fázis lehetőségét. Az FIA végül virtuális biztonsági autót hirdetett, a narancsosok tehát jól taktikáztak.
A VCS az utolsó körben véget ért, a mezőnynek tehát maradt még egy kis ideje a versenyzésre: ezt Verstappen rögtön megpróbálta kihasználni Piastri előzésével, az ausztrál azonban védte a második helyet.
Norris eközben kényelmesen célba ért az első helyen, megszerezve pályafutása első sprintgyőzelmét és két ponttal csökkentve 47 egységnyi lemaradását. Piastri másodikként, Verstappen harmadikként ért célba, majd Leclerc és Sainz volt a sorrend. Pontot Russell, Gasly és Pérez gyűjtött még a versenyen.
A sprintfutam végeredménye: