A monzai verseny óta emlegette a csapatutasítás és a csapatsorrend lehetőségét a McLaren, de egészen mostanáig nem volt szükség efféle beavatkozásra Oscar Piastri és Lando Norris küzdelmében. Míg Norris eddig csak bizonyos fejlesztések korábbi használata formájában élvezte az előnyösebb bánásmódot, Sao Paulóban most egy sprintgyőzelmet köszönhetett neki.
A pole pozícióból rajtoló Piastri nem sokkal a virtuális biztonsági autós fázis előtt, a verseny 22. körében állt félre a csapattársa elől, lényegében átnyújtva neki a győzelmet és az érte járó 8 bajnoki pontot.
A futam után megerősítette, előre megbeszéltek mindent. „Beszéltünk róla a verseny előtt, és arról, mikor fogunk cserélni. A különbség sosem volt elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen megtehessük, de mindvégig ez volt a terv, hogy meglépjük valamikor. Elhúztunk, amennyire csak tudtunk, és Maxszal a végén kicsit szoros lett a VSC alatt” – mondta Piastri a futam utáni sajtótájékoztatón.
Az ausztrál a csapatutasítás lehetősége kapcsán az elmúlt hónapokban folyamatosan hangoztatta, hogy kész segíteni csapattársának, ugyanakkor mindig a győzelemre tör. Most elismerte, a félreállás „nem volt olyan jó móka, mint nyerni”.
„Tisztában vagyok vele, milyen helyzetben vagyunk. Már hónapok óta beszélünk erről, és a mostani volt az első alkalom, amikor megléptük. Jobban szerettem volna nyerni, de ez egy sprint. A csapat ugyanannyi pontot kap, és reálisan nézve nekem nincs igazán miért harcolnom az egyéni bajnokságban. Tudtuk, hogy erre sor kerülhet, hogy valamikor megtörténik, de nincs bajom vele.”
Ami az előzetes megbeszéléseiket illeti, Norris elmondta: „Sokféle különböző forgatókönyvet átbeszéltünk. Nehéz volt megcsinálni sokkal korábban, mert a mögöttünk lévők eléggé közel voltak. Volt egy kör, de mindig nehéz hirtelen megtervezni és kivitelezni az ilyesmit.”
„A lehető legjobb munkát végeztük. Azt akarjuk, hogy mindkét autónk elöl legyen, és a biztonsági autó némi fenyegetést jelentett. Mindig vannak kockázatok, szóval előre tervezünk ezekre, és bebiztosítottuk.”
Norris hálás volt a csapattársának. „Harcban vagyunk a konstruktőri címért, és harcban vagyunk az egyéni bajnoki címért. Szeretnénk hozzásegíteni a csapatot mindkét cél eléréséhez.”
„Versenyzői szemszögből nyilván ez kicsit más helyzetbe hoz minket. Nem vagyok büszke rá, hogy így nyerek versenyt, ahogy ma. Nem ezt akarom, nem vagyok büszke rá. Szóval keményen fogok dolgozni, hogy jobb munkát végezzek az időmérőn, és jobb helyzetbe hozzam magam a versenyre.”
„Szeretnénk elkerülni ezt, amennyire csak lehetséges. De közben belementünk ebbe. Együtt kell dolgoznunk, csapatként. Megmondják, mit kell tennünk, van egy főnökünk, és mindent megteszünk, hogy kisegítsünk egymást” – mondta Norris.
Feladná az igazi futamgyőzelmet is?
A történtek után adódik a kérdés: hasonló helyzet esetén Piastri egy igazi versenyen is hajlandó lenne átadni a győzelmet? Egy vasárnapi siker nyilvánvalóan többet ér a versenyzőnek – a pontok, de az eszmei érték szempontjából is…
„Az teljesen más lehet” – hagyta nyitva a kérdést Piastri. „Nagyon ritka a pontosan ugyanilyen forgatókönyv. Már hónapok óta beszélünk arról, hogy együttműködünk, hogy mi a helyes a csapat számára, amibe mi is beletartozunk. Meglátjuk, milyen helyzet áll elő az időmérőn, és aztán meglátjuk, milyen helyzet áll elő a versenyen.”
„Már hónapok óta tervezgetünk, milliónyi forgatókönyvünk van, de amíg nem jön a verseny, és nem látjuk, mink van, addig nehéz. Szerintem már többször bizonyítottuk mindkét irányban, hogy képesek vagyunk segíteni egymást, amikor szükséges” – mondta a kétszeres futamgyőztes.