Miután a tegnapi időjárási viszonyok miatt nem lehetett megrendezni az időmérőt, a Forma–1 története során hatodszor helyi idő szerint vasárnap délelőtt dőlt el a nagydíj rajtrácsának sorsa.
A mezőnyt ezúttal is esős körülmények fogadták az előzetesen kiírt (brazil idő szerinti) 7:30-as időpontban.
A pénteki és szombati tapasztalatok tehát „elúsztak”, az edzést, a sprintidőmérőt és a sprintversenyt ugyanis még száraz pályán rendezték. Ilyen körülmények között a McLaren volt a leggyorsabb: ők vitték a pénteki időmérőt és nyerték a szombati versenyt is.
Az eső azonban, ahogyan azt már megszokhattuk, megkavarja a lapokat és esélyt teremt a kihívóknak is, többen reménykedhettek tehát abban, hogy javítanak a megváltozott körülmények között.
A mezőny, miután időben megkapta a zöld jelzést (noha a pálya vizes volt, az eső nem zuhogott, mint tegnap, így a versenyirányítás elindította az időmérőt) a – kék jelölésű – teljes esős gumikon vágott neki a Q1-nek.
Még ebben az etapban előkerültek a köztes abroncsok is: először Valtteri Bottas és a Sauber próbálkozott velük, a „kísérlet” viszont korai volt, a finn sokat csúszkált a pályán.
Az első percekben több kicsúszást is láthattunk: megjárta a bukóteret Liam Lawson és Csou Kuan-jü is, a legbalszerencsésebb pedig Franco Colapinto volt, aki az első szektorban veszítette el uralmát a Williams felett és csúszott a gumifalnak a hármas kanyarban.
Az ütközés nem volt komoly erejű és az autó sem sérült jelentősen, a fiatal argentin azonban nem tudta folytatni az időmérőt, a Williams mentésének idejére pedig piros zászlós fázis lépett életbe.
Mire a mezőny megkapta a zöld jelzést, az eső erősödött, nehéz helyzetbe kerültek tehát azok, akik a kieső zónában voltak, vagyis a Mercedes és a Sauber kettőse, valamint Alexander Albon.
A Q1 végére a helyzet javult, minden kieső helyen álló versenyzőnek lehetősége nyílt tehát a továbbjutásra, ezzel pedig Albon, Bottas és George Russell is élt. Nem kis meglepetésre, Lewis Hamilton nem, és a hétszeres bajnok már a Q1-ben búcsúzott.
Mellette Oliver Bearman, Colapinto, Hülkenberg és Csou esett még ki az első szakaszban. A bajnoki címért küzdő Lando Norris pedig épphogy továbbjutott a 15. helyen.
Bajnoki riválisa, Max Verstappen eközben a leggyorsabb körrel jutott tovább! Másodikként Albon, harmadikként Russell zárt a szakaszt, majd Esteban Ocon, Cunoda Juki, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Sergio Pérez, Oscar Piastri és Fernando Alonso jött az első tízben.
A mezőny a Q2-nek is esőgumikon vágott neki, kivéve Piastrit, aki egyből a köztesekkel próbálkozott és aki ezzel is tartani tudta a riválisok tempóját, sőt második gyors körével már az élre is állt. Ezt látva többen a boxba hajtottak, hogy ők is zöld jelölésű abroncsokkal folytassák.
A javításra viszont csak öt percük maradt, Sainz kicsúszása (a spanyol a kettes kanyarnál veszítette el az irányítást a Ferrari felett, ami a gumifalba csúszott) miatt ugyanis ismét előkerültek a piros zászlók.
Sőt, az utolsó öt percben is, miután Lance Stroll is összetörte autóját, ekkor pedig már csak 46 másodperc volt hátra, így az etap piros zászlós fázissal ért véget. Ez pedig alaposan megkavarta az eredményt, többen nem tudták ugyanis befejezni utolsó gyors köreiket.
Ennek esett „áldozatául” Verstappen és Pérez is! Vagyis a Red Bull mindkét pilótája kiesett a Q2-ben, ráadásul Verstappen motorcsere miatt még egy öt rajthelyes büntetést is kap.
A leggyorsabb kört eközben Norris futotta (mekkora változás a Q1-hez képest!), másodikként pedig Alonso zárt. Piastri volt a harmadik, Lawson a negyedik, Albon pedig az ötödik. Rajtuk kívül Leclerc, Ocon, Russell, Stroll és Cunoda jutott még tovább – igaz, Stroll sérült autója miatt gyors kört a Q3-ban már nem teljesíthetett.
A Red Bull kettőse mellett Bottas, valamint az etap közepén bukó Sainz és Gasly búcsúzott még a második szakasz végén.
Az első körök után a Q3-ban is Norrisé volt az első pozíció, a mezőny azonban folyamatosan gyorsult, és a sorrend is szinte végig változott.
A McLaren versenyzőjétől Ocon, majd Piastri és Albon is átvette a vezetést, mielőtt ismét ő állt az élre… mielőtt újra előkerültek a piros zászlók. Ismét egy Aston Martin-versenyző miatt! A Q3-ban Alonso törte össze autóját az első kanyarnál.
A zöld jelzés után Albon vált főszereplővé, egy remek körrel felugrott ugyanis a második helyre, az első kanyarnál azonban ő is kicsúszott és alaposan összetörte autóját (ezzel kérdésessé téve, elindulhat-e egyáltalán a versenyen egy ilyen remek időmérős kör után). Rádiós üzenetei alapján lehet, hogy a balesetet fékhiba okozta.
Ütközése után természetesen ismét előkerültek a piros zászlók – az időmérő során már ötödik alkalommal.
Az órán ekkor még három és fél perc volt, papíron tehát volt lehetőség arra, hogy a versenyzők az újabb zöld jelzés után visszatérjenek a pályára és javítsanak legjobb eredményeiken.
Az utolsó három és fél perc pedig igazi tűzijátékot hozott! A leggyorsabb a hajrában is Norris volt, a második rajthelyet pedig Russell szerezte meg. A harmadik helyre pályafutása legjobb időmérős eredményét szállítva Cunoda ugrott!
Ocon lett a negyedik, Lawson pedig az ötödik! Leclercnek be kellett érnie a hatodik helyezéssel, majd Albon, Alonso és Stroll jött, akik kicsúszásaik után már nem javíthattak eredményeiken.
A hétvége a kaotikus időmérő után a csúcseseménnyel, a Sao Pauló-i Nagydíjjal folytatódik, ami a tervek szerint 16:30-kor rajtol.
Az időmérő végeredménye: