Az ausztrál versenyző a huszonhatodik körben ütközött új-zélandi riválisával, miután az első kanyarban megpróbálta maga mögé utasítani őt. A manővert azonban elhibázta, ütközött Lawsonnal, aki ennek hatására a bukótérbe csúszott (a futamot az incidens után folytatni tudta).
A versenybírák azonnal kivizsgálták az esetet és még a futam alatt 10 másodperces időbüntetéssel sújtották Piastrit. Mivel az ausztrál az incidens után már nem állt ki kereket cserélni, a 10 másodpercet a leintés után adták hozzá versenyidejéhez, a szankció életbeléptetésével pedig veszített egy pozíciót: a hetedikről a nyolcadik helyre csúszott vissza.
A futam értékelésekor Piastri azonnal elismerte, hibázott a szóban forgó incidensnél és megjegyezte azt is, a büntetés megérdemelt volt. „Sokáig ott voltam mögötte” – emlékezett vissza. „Nem volt elég hely, de beszéltem vele erről, és ő is azt mondta, nem látott engem.”
„Ezek között a körülmények között ezt teljes mértékben el tudom fogadni. Az ütközés egyébként is teljes mértékben az én hibám volt. A büntetés megérdemelt” – jelentette ki, majd amikor magáról a versenyről kérdezték, szintén őszintén fogalmazva kijelentette, túl azon, hogy a körülmények kemények voltak, a McLarennek most nem volt jó a tempója.
„Nehéz nap volt. Az időmérőn volt egy kis hiba és egy kis probléma is, és ha ezeket összeadjuk, az már problémát okoz. Küszködtünk ezzel a futamon, de szerintem igazából csak lassabbak voltunk. A futam első felében még gyorsnak tűntünk, de Lando (Norris) beragdt George (Russell) mögé, én pedig Liam mögé” – magyarázta.
„Aztán eltüntettem Liamet az útból, de nem úgy, ahogy szerettem volna. A piros zászló után, a futam második felében viszont egyszerűen csak lassúak voltunk. Mind a ketten küszködtünk az autó tempójával” – mondott ítéletet.
„A végsebesség nem volt jó, de nem hiszem, hogy ez volt a legnagyobb problémánk. A kanyarokban nyertünk valamit, de nem eleget. Nem tudom, mennyire korlátozott minket a szárnybeállítás. Lehet vitatkozni róla, de az időmérőn segített. A futamon segítenie kellett volna. De az első etapon beragadtunk, a végén pedig csak lassúak voltunk. Szerintem mindegy, milyen szárnnyal mentünk volna a futam második felében, nem igazán végeztünk volna jobb helyen” – zárta gondolatát.