Roppant nehéz hétvége áll az Aston Martin mögött: a két kicsúszást és autótöréseket hozó időmérő után Lance Stroll már a felvezető körön kiesett, Fernando Alonso pedig egyik leggyengébb futamát zárta, miközben folyamatosan pattogásra és abból fakadó fájdalmakra panaszkodott.
A csapat akkor még nem tudta megmagyarázni, miért küszködtek, most viszont összeállt a kép az adatelemzést követően. A problémák az időmérős ütközésekkel indultak, amelyek miatt mindkét autón cserélni kellett a padlólemezt, az Aston Martin pedig egy másik specifikációt vetett be. Ezt normál esetben nem tehették volna meg, a sprintformátum miatt azonban Interlagosban igen.
Persze döntésüket a kényszer szülte, az eredetileg használt padlólemezekből ugyanis nem volt tartalék. A cserét tehát megejtették, a padlóhoz kapcsolódó mechanikus beállításokon viszont nem változtathattak. Az új padló pedig nem passzolt a beállításokhoz, ez eredményezte az „ideges” autót.
„Egyértelmű, hogy mindkét autót hihetetlenül nehéz volt vezetni vasárnap és a versenyzők küszködtek is velük” – kezdte a csapatvezető, Mike Krack. „A hétvégét követő elemzés rámutatott több tényezőre, ami ezt okozhatta. Az időmérő után mindkét autón sok alkatrészt kellett cserélni más specifikációra, mivel egy tripla végén voltunk és kevesebb lehetőség maradt.”
„Ezt a sprintszabályzat lehetővé teszi, de az autók mechanikai beállításainak a változtatását már nem. Így tehát nem tudtuk sem ellenőrizni, sem módosítani a beállításokat, ami negatívan hatott az aerodinamikai viselkedésre és a teljesítményre is” – magyarázta.
„Ha ehhez hozzáadjuk az esős időjárási körülményeket és a göröngyös pályát, akkor kezdjük megérteni, mi lehetett a probléma a versenyzők estében. Mindkét versenyautó roppant érzékeny volt a kerekek blokkolására. Az adatokból láthatjuk, hogy ez okozta a problémákat Fernando és Lance estében is” – zárta gondolatát a csapatvezető.