A királykategória a jelenlegi, 24 futamos naptárral a csapatok és – egyelőre – a vezetőség szerint is elérte saját határait, ugyanakkor számos új helyszín szeretne csatlakozni a sorozathoz, köszönhetően annak, hogy az egyre népszerűbbé válik.
Az utóbbi hetekben is sokat olvashattunk például arról, hogy Dél-Afrika és Argentína is visszatérne, de Szaúd-Arábiában is tervben van egy második pálya létesítése (eredetileg a most használt városi aszfaltcsíkot váltották volna le ezzel, de legutóbb már azt sem zárták ki, hogy két versenyt rendeznek). Az F1 vezetői pedig jelezték, mind a három helyszínt örömmel fogadnák.
Annak érdekében, hogy jusson hely az újonnan érkezőknek, korábban már felmerült, több európai versenyt is rotációs rendszerben rendeznének, vagyis az adott helyszínek váltanák egymást a menetrendben. Stefano Domenicali, az F1 ügyvezetője most jelezte, ez továbbra is tervben van.
Ráadásul elhintette, hamarosan bejelentés is érkezhet az ötlettel kapcsolatban. „Hamarosan meg kell osztanunk néhány hírt azzal kapcsolatban, hogy középtávon sor kerülhet arra, hogy rotálunk néhány európai nagydíjat” – fogalmazott a szakember. „Később aztán néhány további lehetőség is a képbe kerülhet még” – tette hozzá.
„Ezt természetesen időben tisztázzuk. Való igaz, nagy igény mutatkozik az új helyszínekre, a választásaink pedig mindig egyensúlyban lesznek a megfelelő gazdasági előnyök és a piaci növekedés lehetőségei között. Jó lehetőségeket kell találni, amelyekkel fejlődhetünk” – magyarázta.
Az persze jó kérdés, mely helyszínek vállalnák be a rotációt, miközben az Autosport cikke rámutat arra, hogy számos európai helyszín már hosszú távú szerződéssel rendelkezik. Igaz, Monza, Imola, Spa és Monaco kontraktusa 2025-ig szól. Míg Monaco és Monza esetében nehéz elképzelni az egyéves szüneteket, addig az említett lap szerint Hollandia és Spanyolország például nyitott lehet arra.