Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hamilton a szenvedésről: Én csak kihozom a legjobbat abból, amim van

Hamilton a szenvedésről: Én csak kihozom a legjobbat abból, amim van

Mercedes, Motorsport Week
George Russellt frusztrálta, hogy egy taktikai döntés vette el a győzelmi esélyét, Lewis Hamilton arról beszélt, hogy életében nem vezetett még ilyen rossz autót. Hogy lett ekkora a szakadék a Mercedes két versenyzője között?

Ha a Mercedes hallgat George Russellre, és nem kötelezi kerékcserére a Sao Pauló-i Nagydíjon, jó eséllyel dobogós helyezést ünnepelhettek volna múlt vasárnap. A kétszeres futamgyőztes megérezte, hogy közeleg a piros zászlós megszakítás, ezért ellenezte annyira, hogy friss köztes gumit rakjanak fel. A futam után pedig azt mondta, talán még nyerhetett is volna, ha az ösztöneire hallgat.

Ugyanezen csapat másik versenyzője, Lewis Hamilton eközben borzalmasnak nevezte az autóját, és arról beszélt, hogy életében nem vezetett még ennyire rossz versenygépet Brazíliában. A futam során érezhető volt a bizonytalansága, a leintés után pedig beletörődően, közönnyel beszélt a helyzetéről, és kijelentette, hogy már alig várja a 2024-es szezon végét.

Hamilton emellett egyértelművé tette, hogy az autójával van a probléma, és rajta nem múlik a jobb teljesítmény. „Jól vagyok. Mármint lesújtó ilyen rossz versenyeket teljesíteni a szezon második felében, de csak annyit mondhatok, hogy én próbálkozom, minden hétvégén. Ez nem elfogadható, és nyilvánvalóan nem elég.”

„Muszáj elszámoltathatónak lennünk, nekem is annak kell lennem. Viszont én kihozom a legjobbat abból, amim van. Valamiért az autó ezen a hétvégén a legrosszabb volt. Nem tudom, mi ez, de muszáj lesz rájönnünk”

– mondta a hétszeres világbajnok.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A Mercedes egyelőre nem tudott konkrét magyarázatot adni bajnoka látványos szenvedésére. Andrew Shovlin vezető mérnököt arról kérdezték, lehetséges-e, hogy a két versenyzőjük egyszerre legyen elégedett az autójuk beállításaival.

„Normál esetben ennek mennie kell. Hagyod, hogy a versenyzők eltérő irányt vegyenek a beállításokkal, és kialakítsák a saját beállításaikat. Aztán amikor valamelyik jobbnak tűnik, gyakran átveszel belőle bizonyos dolgokat, olykor igazán sokat.”

„Meg kell mondani, Lewis főként a hátsó tapadás hiánya miatt szenvedett. Ha megnézzük, hogyan állította be az autóját, nem válik egyértelművé, honnan eredt ez, de a sprintversenyen például ha csökken a tapadásod és mondjuk túlkormányzottan megcsúszol a kijáratnál, az felmelegíti a gumikat, ami csak elnyújtja a problémát. Sok időt fordítottunk az adatok tanulmányozására, próbáltuk megérteni. Lewis mérnökgárdája dolgozik vele ezen, hogy megtalálják az okokat Vegas előtt”

– magyarázta Shovlin.

Hozzátette, a hétvégén sokat változott az időjárás is, szombaton még száraz, vasárnap már vizes pályán versenyeztek. „Emiatt nem volt lehetőség rá, hogy edzésről edzésre variáld a beállításokat, és megértsd, hogyan lehet a legtöbbet kihozni az autóból. Nem ez a probléma oka, de biztosan nehezítette számára megtalálni a kívánt beállítást a versenyre.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak