A brazil hétvége során ment híre, hogy a hajlékony szárnyak, a mini DRS és a tiltott hasmagasság állítás vádja után újabb technikai jellegű vétség kerülhet a Forma–1-es közösség és adott esetben az FIA versenybíróinak a figyelmébe.
A Red Bull állítólag azzal vádolta néhány riválisát, hogy a szabályok megsértésével vizet – vagy legalábbis valamilyen folyadékot – juttat az abroncsokba és ezzel hosszú távon hűteni tudják azokat. Az üggyel már az FIA is foglalkozik és eddig a hírek szerint nem talált problémát. Ezt jelezte a Pirelli sportigazgatója is, Mario Isola, amikor a témáról kérdezték.
A sajtó természetesen csapatvezetőként is érdeklődött – megtalálták a Ferrari főnökét, Frédéric Vasseurt is, kinek alakulata egyes információk szerint még érintett is lehet az ügyben (bár elsősorban a McLarenről szóltak a hírek, más is használhatja a trükköt).
A francia szakember viszont nem kommentálta az eseményeket, ráadásul direkt, aláhúzta ugyanis, hogy a Ferrarinál jelenleg irányelv az, hogy kimaradjon a hasonló ügyekből. „Nem megyek bele ebbe, mert a csapat egyik értéke most az, hogy távol marad a vitáktól” – fogalmazott, majd azt azért megjegyezte, nem érti, miért használná bárki ezt a megoldást.
„Nem értem az elméletet, mert szerintem a csapatok inkább megpróbálják eltávolítani a páratartalmat mindenhonnan, ahelyett, hogy inkább hozzáadják a gumikhoz” – mutatott rá a rutinos sportmenedzser.
Brazíliában egyébként, ahol az FIA és a Pirelli „jobban figyelt” a gumikra, a Red Bull a sprinten is ígéretes tempót diktált, majd a nagydíjon megszerezte az első győzelmét a spanyol futam óta, igaz, vizes pályán. Amikor a Red Bull csapatvezetőjét, Christian Hornert megkérdezték, van-e összefüggés a két eset között, ő csak annyit mondott: „Nem kommentálnám.”