Amikor hivatalossá vált, hogy Oakes veszi át az Alpine F1-es csapatának irányítását, sokan rögtön a Red Bull csapatvezetőjéhez hasonlították őt, hiszen fiatalon került egy királykategóriás alakulat élére és hatalmas feladatot vállalt annak irányításával (hiszen messze van az élmezőnytől).
Ezen felül Hornerhez hasonlóan Oakes is próbálkozott a versenyzéssel, viszont viszonylag hamar felhagyott pályafutásával és a menedzseri szerepkör felé fordult. Fiatal koruk és vezetői rutinjuk ellenére mindketten szép sikereket értek el a kisebb kategóriákban, mielőtt csatlakoztak a Forma–1-es csapatvezetők sorához.
„Azt hiszem, ezek a hasonlóságok csak akkor tudatosultak bennem, amikor átvettem ezt a feladatot” – jegyezte meg Oakes, amikor a Reuters a fent említett párhuzamokról faggatta. Oakes ezután jelezte, örülne, ha a folytatás is hasonló lenne, és azt is, Horner és a Red Bull története motiválja őt.
Kollégáját egyébként jól ismeri, hiszen versenyzőként a Red Bull juniorprogramjában is megfordult, ahol értelemszerűen a tanácsadóval, Helmut Markóval is dolgozott, akivel a mai napig jó kapcsolatot ápol. „Ez inkább afféle barátság, nem a napi ügyek intézésével kapcsolatos. Helmut egy nagy mentor volt számomra az évek során. Fenomenális!”
„A csapat is. A cég, amit felépítettek. A háromlábon álló vezetői struktúra Christiannal, Helmuttal és – az időközben már távozó – Adriannal (Newey). Ők nagyon sok ember számára egyfajta referenciapontot jelentettek” – magyarázta.
Mióta átvette az Alpine irányítását, Oakes egy másik rutinos, neves szakemberrel is közelebbi ismeretséget köthetett a francia istállóhoz tanácsadóként visszatérő Flavio Briatore személyében. Jelezte, benne, ahogyan Markóban is az egyenességet tiszteli. „Az első dolog, ami szembetűnik az az, hogy nem a maszatolás miatt jött vissza, hanem a versenyzés miatt. Ez fontos, mert tudod, hogy tényleg csak a lényeg érdekli” – jegyezte meg.
Oakes bár rövid ideje vezeti a csapatot, egy sokat vitatott döntéssel máris összeköthető, az Alpine ugyanis Mercedes-motorokra váltott, mégpedig a Renault F1-es erőforrásrészlegének leállításával. A döntő szót persze ebben az ügyben nem ő, hanem az elnökség mondta ki, de Oakes nem ellenkezett. „A legjobb motort akartam a csapatnak. Az F1-ben most, mint látjuk az élen és a középmezőnyben is szoros a csata. Önző módon ezt (a legjobb motort) akartam. Az Alpine nem arra kapott felhatalmazást, hogy teljes francia csapat legyen. A feladat az, hogy a legjobb F1-es csapat legyünk!”