December 8-án az Abu-dzabi Nagydíjjal ér véget a Forma–1 idei bajnoksága, két nappal később a szezonzáró helyszínén pedig a legtöbb csapatnál már kezdetét is veszi a 2025-ös év. Jelen állás szerint úgy fest, hogy azon gárdák közül, amelyek változtatnak a jelenlegi felállásukon, egy kivétellel mindenki lehetőséget fog biztosítani új versenyzőinek az évzáró teszten. A Ferrari már jelezte, hajlandó idő előtt elengedni a Williamshez szerződő Carlos Sainzot, várhatóan Nico Hülkenberg is autóba ülhet a Saubernél, ahogy Esteban Ocon is a Haasnál. Az újoncok közül egyedül Oliver Bearman helyezte vált kérdésessé azok után, hogy a legutóbbi brazíliai versenyével kicsúszott a „fiatal versenyzők” kategóriájából. A Haas ilyen minőségben tervezte őt autóba ültetni Abu-Dzabiban.
A kivételt Lewis Hamilton képezi, akinek ferraris debütálását a Mercedes torpedózta meg. Már hetekkel ezelőtt kiderült, hogy a csillagosok nem teszik lehetővé bajnokuk számára a korai kezdést a Scuderiával. December 10-én, amikor az évzáró tesztet rendezik, Hamiltonnak a Petronas Kula Lumpur-i központjában lesz jelenése, ahol megkezdi az év végi nagy búcsúkörútját.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a hétszeres világbajnoknak 2025-ig várnia kell az első ferraris száguldására. Arra jó eséllyel már a csapat új autójának bemutatása előtt sor kerül, mégpedig egy korábbi autóval.
Frédéric Vasseur csapatfőnök jelezte, tervben van náluk egy régi autós teszt Hamiltonnal.
„Nem hinném, hogy olyan sok órára lenne szüksége az akklimatizációhoz. Elég tapasztalt ahhoz, hogy már az első napon gyors legyen, vagy legalábbis nagyon hamar. Lesz egy-két nap régi autós tesztünk, emellett ott lesz a bahreini teszt, és ez szerintem elegendő lesz”
– idézte a franciát az Autosport.
Az F1-es szabályok értelmében év közben a hivatalos teszteken (téli teszt, gumitesztek) túl minden csapatnak lehetősége van úgynevezett filmes napokra az aktuális autókkal, melyeknél 200 kilométer a teljesíthető táv, illetve rendezhetnek úgynevezett régi autós teszteket is, ahol a kilométerszámot nem korlátozzák, csak azt kötik ki, hogy két évnél régebbi versenygépet használjanak. Idén először lehet már az aktuális szabályrendszer szerint épített autókat használni az efféle gyakorlásokon, és a Ferrari többször is bevetette a 2022-es versenygépét.
Az Autosport szerint a legnagyobb esély arra van, hogy Hamilton az F1-75-ös modellel debütál a Ferrari színeiben. A csapat az elmúlt években január végén, február elején rendre szervezett efféle több napos teszteket a saját pályáján, Fioranóban. Versenyzői ezzel térhettek vissza a téli kihagyásból már a valódi tesztszezon, illetve az új autó bemutatója előtt.
„A csapatunk egy része már mindenképpen 2025-re összpontosít, a teszttervekre, a kommunikációra, és így tovább. Lewis is a részét képezi ennek. De nem a versenycsapat foglalkozik ezzel, és én sem gondolok rá” – emelte ki Vasseur, hogy a tervek tisztázására megvannak a külön emberei.
A régi autós bemutatkozás nem szokatlan a Ferrarinál. Korábban Carlos Sainz és Sebastian Vettel is így debütált a csapatnál.
Mindeközben Olaszországban kedden híre ment, hogy Hamiltont az a megtiszteltetés éri, hogy beköltözhet Enzo Ferrari régi házába, ahol a múltban Michael Schumacher is megszállhatott a sok tesztmunka miatt. Hiteles források szerint ez a pletyka alaptalan, Hamiltonnak nem lesz az új otthona az alapító háza.