Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Néhány csapat jövőre feladja a jobb pozíciót? Vasseur nem lepődne meg

Néhány csapat jövőre feladja a jobb pozíciót? Vasseur nem lepődne meg

PlanetF1
A Ferrari csapatvezetője, Frédéric Vasseur nem lepődne meg azon, ha néhány alakulat 2025-ben nem törné magát a jobb konstruktőri pozícióért, a hátrébb végzők ugyanis több szélcsatornás időt kaphatnak a komoly szabályváltozások előtt is.

2026-ban ismét komoly mértékben megváltoznak az F1 technikai szabályai, sőt, a módosítások ezúttal a karosszériát és az erőforrásokat is érintik. Mint minden hasonló esetben, az üldözők most is abban bíznak, hogy az átalakítások lehetőséget teremtenek számukra.

Bízhatnak többek között a jelenlegi pénzügyi szabályokban is, amelyek – többek között pont azért, hogy elősegítsék a mezőny szorosabbá tételét – értelmében a bajnoki tabella első helyezettje töltheti a legkevesebb, az utolsó pedig a legtöbb időt a szélcsatornában. Ez pedig a 2026-os változtatások előtt döntő fontosságú lehet.

Éppen ezért, a Ferrari csapatvezetője, Frédéric Vasseur megjegyezte, nem lenne meglepve, ha néhány a bajnoki küzdelemben már nem érintett rivális úgy állna hozzá, „nem érdekli” a bajnoki pozíció és akár „erőn aluli” eredményt érne el, hogy több szélcsatornás időt nyerjen.

The grid before the start of Sprint.
29.06.2024. Formula 1 World Championship, Rd 11, Austrian Grand Prix, Spielberg, Austria, Sprint and Qualifying Day.
– www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Batchelor / XPB Images

„A jelenlegi időszakban nem kritikus, ha valaki több szélcsatornás időt kap” – kezdte a rutinos francia szakember. „Ez azért van így, mert most kisebb előrelépéseket teszünk a szélcsatornás tesztek során. De 2026 megváltoztathatja ezt a játékot… mert előfordulhat, hogy olyan csapatok, amelyek már nem harcolnak a bajnoki címért, úgy lesznek vele, nem érdekli őket a 2025-ös helyezés.”

„Mondhatják azt, hogy nem érdekli őket, plusz-mínusz két pozíció, ők inkább a 2026-ra fókuszálnak. Ha harcban vagy valamiért, akkor ott lesz a kísértés, hogy valami plusz még beletegyél a 2025-ös évbe. De lesznek olyanok, akik megosztják a figyelmet, vagy csak 2026-ra figyelnek” – folytatta.

Amennyiben a konstruktőri tabella változatlan maradt, a 2025-ös évnek a McLaren vághat majd neki a legkevesebb szélcsatornás idővel, az engedélyezett órák 70 százalékával. A legtöbbet a Sauber kapja, ők az alapidő 115 százalékát tölthetik a szélcsatornában. Később aztán az óra újraindul, az év második felét a július 1 utáni állás határozza majd meg.

Fotó: XPB
Borítókép: Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)

További tartalmak