A jelenlegi szabályok értelmében minden királykategóriás versenyzőnek rendelkeznie kell közúti vezetői engedéllyel ahhoz, hogy megkaphassa a Forma–1-es szerepléshez szükséges szuperlicencet (ennek megszerzéséhez persze sok más kritériumnak is meg kell felelniük).
Kézenfekvő tehát, hogy a mezőny mind a húsz tagja rendelkezik közúti jogosítvánnyal, az RB új-zélandi versenyzője, Liam Lawson pedig nemrég annak megszerzéséről elevenített fel egy történetet egy, a királykategória hivatalos oldalának adott nyilatkozat során. Ebben őszintén beszélt arról, csupán vizsgáztatója jóindulatának köszönheti, hogy nem bukott meg az első vizsgán.
„Őszinte leszek…” – kezdte. „Átmentem, de azért, mert a srác átengedett. Nem kellett volna átmennem. A vizsgán három kritikus hiba engedélyezett én pedig négy ilyen hibát vétettem. Ő mégis átengedett” – tette hozzá a 22 éves tehetség.
„Szóval, átmentem, de van bennem egy kis bűntudat amiatt, hogy nem kellett volna átmennem. Azt mondta: nem kellene átengedjelek, mert négy kritikus hibád van… az egyik az volt, hogy mindkét kezem levettem a kormányról. Egyébként fogalmam sincs, mikor tennék ilyet. Nem emlékszem arra, hogy valaha úgy vezettem, hogy nem fogtam két kézzel a kormányt” – emelte ki.
„Szóval, ez volt az egyik hibám (a vizsga során). De aztán a vizsgáztató azt mondta: átengedlek ezzel együtt is, de nagyon figyelj arra, hogy mindig két kézzel fogd a kormányt, amikor vezetsz” – tette hozzá, majd gyorsan a versenyzés világára terelődött a téma.
Szóba került, mikor szeretett bele az F1-be, az új-zélandi pedig elismerte, nála ez egy hosszabb folyamat volt. „Ez egyfajta felismerés volt, hogy ez lenne a motorsportok csúcskategóriája. Gyerekként, négy-öt évesen is szerettem az autókat, a motorsportot. Aztán versenyezni kezdtem és egyre jobban megértettem, milyen szintek vannak. Rájöttem, hogy az F1 a csúcs, a legmagasabb szint. Én pedig a legjobb akarok lenni, nagyon versengő vagyok” – magyarázta.