A múlt héten a 2031-ig szóló szerződéshosszabbítás keretében jelentette be a Forma–1, hogy 2026-tól új időpontot kap a Monacói Nagydíj. Hagyományosan május második felében szokták megrendezni a hercegség versenyét, ám két év múlva már júniusban lesz az esemény. Az indoklás szerint a „naptár-racionalizálás” keretében, melynek lényege, hogy földrajzi és logisztikai szempontból próbálják észszerűbbé, praktikusabbá tenni az éves menetrendet.
Hogy két év múlva a versenynaptár szempontjából is komoly változások következhetnek, arra Monaco után most máris itt a következő jelzés.
Az F1 hétfőn bejelentette, hogy a Kanadai Nagydíjat is elmozdítja a megszokott helyéről 2026-tól. Montreal onnantól minden évben a szokottnál korábban, május 4. hétvégéjén fogja vendégül látni az F1-et.
Az utóbbi években június volt a kanadai hétvége hónapja, idén június 9-én rendezték a versenyt a Gilles Villeneuve-versenypályán.

Az F1 kiemelte, a kanadai szervezőkkel való együttműködés révén létrejött módosítással végre fel tudják számolni az eddigi zavaró gyakorlatot, miszerint az európai szezont egy észak-amerikai kiruccanással kell megszakítaniuk. Idén az imolai és a monacói verseny után indult Kanadába a mezőny, majd a nyári szünetig következett Spanyolország, Ausztria, Nagy-Britannia, Magyarország és Belgium.
„Ez a lépés lehetővé teszi a szezon európai időszakának egyetlen, összefüggő időszakká alakítását az európai nyári hónapokban, és eltávolít az útból egy további tengerentúli utazást az F1-es közösség számára minden évben. Ennek jelentős hatása van a karbonkibocsátás csökkentésére”
– írta az F1 a közleményében.
Kiemelték, a naptár észszerűsítésének folyamata már 2024-ben elkezdődött azzal, hogy a Japán Nagydíjat a megszokott októberi időpontból tavaszra helyezték át, hozzácsatolva az ázsiai/ausztráliai versenyek sorához; illetve azzal, hogy Azerbajdzsán eközben őszi időpontba került, Katart pedig közelebb hozták a abu-dzabi szezonzáróhoz.

Stefano Domenicali, az F1 ügyvezető igazgatója köszönetet mondott kanadai promóternek, a kormánynak és a helyi vezetőknek, hogy lehetővé tették az átállást, ami a félig utcai pálya esetében nem kis változást jelent az előkészületi munkálatok hossza és az elnyúló kanadai tél miatti időkorlátok mellett.
„Minden érintettől óriási erőfeszítéseket igényel, hogy felgyorsítják az átmenetileg felépített esemény előkészítését, hogy a közösség korábban készen álljon az F1 fogadására, mint a múltban. E változás révén nemcsak fenntarthatóbbá válik a naptárunk, de logisztikai szempontból is észszerűbbé a csapataink és a személyzetünk szempontjából.”
„A 2030-as nettó zéró karbonkibocsátási célunk továbbra is elsőbbséget élvez a sportunk számára, és az efféle változtatásoknak hála sínen vagyunk ezen célok elérése felé” – mondta Domenicali.
Jean-Philippe Paradis, a futamot szervező Octane Racing Group ügyvezetője szerint a mostani reform bizonyíték arra, hogy összhangba lehet hozni a sportteljesítményt és a rendezvényszervezést a környezettudatos felelősségvállalással. A futam előrehozásáról a „nyári szezonjuk kiterjesztéseként” beszélt, és kiemelte, az F1-gyel együttműködve szeretnének „fenntarthatóbb és befogadóbb közeget” teremteni a Kanadai Nagydíjhoz.