Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Komacu: Voltak, akik feleslegesnek tartották a fejlesztéseket…

Komacu: Voltak, akik feleslegesnek tartották a fejlesztéseket…

RaceFans
A Haas csapatvezetője, Komacu Ajao elárulta, az istállón belül voltak olyan dolgozók, akik nem hittek abban, hogy az évközi fejlesztések működni fognak, ő viszont mindenképpen ragaszkodott azok bevetéséhez.

A japán szakembert a 2023-as szezon után nevezték ki a Haas élére, azt követően, hogy menesztették a 2016-os debütálás óta posztján lévő Günther Steinert, kinek irányítása alatt az utolsó időszakban több fejlesztési csomaggal is bakot lőtt az alakulat.

Úgy tűnik, ez nyomot hagyott a dolgozókban, Komacu ugyanis elárulta, miután átvette az irányítást és az évközi fejlesztésekről kellett dönteni, voltak, akik ellenezték azokat, mondván nem hiszik, hogy komoly változást lehet elérni egy-egy csomaggal. Az újonnan kinevezett csapatvezető viszont ragaszkodott ahhoz, hogy az autót folyamatosan fejleszteni kell.

„A korábbi évek egyik problémája az volt, hogy a Haas nem tudta fejleszteni az autót. Nem tudtunk fejleszteni a működő autón” – utalt egy még régebbi problémára: a koronavírus-világjárvány idején a csapat anyagi okokból nem változtatott versenygépén.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

„Voltak olyanok, akik azt mondták, a fejlesztés időpocsékolás. Azt mondták, sosem működik, nem szabad fejleszteni. De ami engem illet, pont az ellenkezőjét gondolom. Abban az esetben, ha egy fejlesztés nem működik, akkor a csapatnak meg kell találnia az okát annak, hogy az a fejlesztés miért nem működik. És működnie kell” – magyarázta.

Komacu szerint azok, akik nem fejlesztik az autójukat év közben, a modern F1-ben nem számíthatnak előrelépésre. „Kétségtelen, hogy fejlesztened kell az autót ahhoz, hogy versenyképes legyél. És ha nem működik, akkor utána kell járni annak, miért” – mondta.

Végül felfedte, a problémát a technikai részleg módosításával tudta kezelni. „A versenyzők mondják meg, mi a baj az autóval. Ezt meg kell érteni és jól kell kommunikálni róla a dolgozókkal, a mi esetünkben az olasz srácokkal, akik az autót tervezik. Szóval a zárt kommunikáció és a közös munka volt a kulcs” – emelte ki.

„Szóval, ahhoz, hogy ez rendben legyen, változtatni kellett a struktúrán és át kellett helyezni bizonyos embereket, akikről úgy gondoltam, nem a megfelelő pozícióban vannak. Aztán a megfelelő embereket kellett a megfelelő pozícióba helyezni, olyan struktúrával, ami segíti a zárt kommunikációt” – mutatott rá.

Komacu Ajao (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak