Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Ismét arról beszélt Verstappen, hogy fiatalon fordíthat hátat az F1-nek

Ismét arról beszélt Verstappen, hogy fiatalon fordíthat hátat az F1-nek

Road&Track, Autosport
A sportautós tesztje kapcsán újra utalást tett arra Max Verstappen, hogy fiatalon hátat fordítana a Forma–1-nek. A 2026-os új autók is hatással lesznek a döntésére.

Életében először vezethetett egy LMP sportautót Max Verstappen. A Honda jóvoltából került rá sor a Las Vegas-i hétvége felvezetéseként. Az amerikai IMSA-sorozatban szereplő Acura ARX-06-osba ülhetett bele a Las Vegas Motor Speedwayen, és láthatóan élvezte a dolgot.

Verstappen mindig is hangoztatta, hogy a sportautózás világában is szeretné magát kipróbálni, így különös jelentősége volt a próbamenetnek. „Nagyon élveztem. Hálás vagyok a Hondának, hogy megszervezte ezt, mert tudom, milyen nehéz ezeket az autókat egy helyre vinni. Nagyszerű tapasztalat volt végre élőben vezetni. A szimulátorban persze már elég sokat mentem vele, de a való életben igazán jónak éreztem. A jövőben amúgy is szeretnék versenyezni ilyen autóval, és jó volt megtapasztalni, milyen” – mondta az F1-es címvédő.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Megerősítette, Le Mans és Daytona is szerepet a távlati tervei között. „Igen. Ez nem ugratás, tudom, hogy a jövőben mindenképpen szeretném, de időt kell rá találni. Az F1-ben zsúfolt a program, szinte lehetetlenség, mert későn zárjuk a szezont, és nem lehet megfelelően felkészülni ahhoz, hogy versenyezz Daytonában. Szinte lehetetlenség.”

„Tudom, hogy ha ki akarom próbálni, akkor meg akarok próbálkozni a győzelemmel, és igazán versenyképes akarok lenni. Az egyetlen módja ennek, hogy megfelelően tesztelek, igazán jól felkészülök, ami jelenleg lehetetlen. De ki tudja? Talán pár év múlva. Még nagyjából fiatal leszek, és vezethetem ezeket az autókat.”

Verstappen ennek kapcsán ismét érintette a visszavonulás kérdését, ami nála fiatalabb korában jöhet el, mint sok riválisnál. Korábban is pedzegette, hogy nem akar 40 évesen is az F1-ben versenyezni, mert akkor már csak a zeniten túl tudná kipróbálni magát más kategóriákban. A Road&Track lapnak nyilatkozva elmondta:

„Jelenleg szerződésem van 2028-ig. Akkor harmincegy éves leszek, amikor lejár. Természetesen ez még mindig nagyon fiatal kor, de én tizenhat évesen kezdtem. Ez hosszú idő az F1-ben. Sok múlik azon, milyen lesz vezetni a 2026-os autókat. Élvezetes lesz?”

„A sok verseny miatt a távol töltött idő megterhelő. Nekem nem számít, hogy nagyon sikeres vagyok-e vagy sem. Már nyertem a Forma–1-ben. Nem akarok ragaszkodni hozzá csak azért, hogy bizonyítsak magamnak. Nem hajt, hogy nyolc vagy kilenc bajnoki címem legyen.”

Max Verstappen (Fotó: Coates / XPB Images)

„Elégedett vagyok azzal, amit csinálok, tudom, hogy az autóban ülve mindig a legjobbat nyújtom. Szeretnék más dolgokat is csinálni egy ponton túl, és szeretnék kevesebb versenyt. A hosszútávú bajnokság egy kicsit rövidebb. A versenyek intenzívebbek, mert huszonnégy óráig is tartanak, de több a szabadidőd, és jobban tervezhetsz. Talán kicsit nyugodtabb, és kicsit jobban élvezheted a versenyzésen kívüli életet” – fejtegette Verstappen.

A 2026-os szabályváltozásokra visszatérve hozzátette: „Nyitott vagyok. Csak látni akarom, milyen lesz vezetni az új autót, aztán meglátjuk. Nemcsak a vezetési élmény számít, hanem az egész csomag, ahogyan összeáll. Nem igazán aggódom a jövőm miatt. Élvezem, és természetesen jól akarok teljesíteni, nyerni akarok. És fontos, hogy élvezed-e, amit csinálsz.”

Borítókép: Max Verstappen az amerikai IMSA-sorozatban szereplő Acura ARX-06-osba ülhetett bele a Las Vegas Motor Speedwayen (Fotó: Honda Motorsport)

További tartalmak