Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leclerc: Carlos képes volt rá, én nem. Fogalmam sincs, mit csináltam rosszul

Leclerc: Carlos képes volt rá, én nem. Fogalmam sincs, mit csináltam rosszul

F1, Sky Sports
Nagyon szitkozódott Charles Leclerc a Las Vegas-i időmérő után a rádióban. Aztán lehiggadva belátta, még így sem olyan rossz a helyzete, mint amennyire dühítő…

„Sz**, sz**, sz**! A gumik teljesen mások voltak, nem tudom, miért. A pokolba!” – mérgelődött Charles Leclerc a Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzésének leintése után. Csapattársa, Carlos Sainz a 0,098 másodperces lemaradásával igazolta, volt keresnivalója a Ferrarinak a pole-ért folyó küzdelemben George Russell és a Mercedes ellen, ám ő végül bele sem tudott szólni ebbe. A Q3-at 0,471 másodperces hátránnyal, 4.-ként zárta.

Érzésre ennél is rosszabbnak gondolta a helyzetét, amikor áthaladt a célvonalon. „Mi történik a gumikkal? Sz**ok voltak! Szóval hányadik vagyok? Hetedik? Tizedik?” – kérdezte csalódottan Leclerc a mérnökétől, aki aztán jelezte, hogy a 4. rajtkocka az övé.

A monacói fájdalmán ez azonban nem enyhített sokat.

„Carlos igazán jó munkát végzett azzal, hogy mindig megfelelő tartományba vitte a gumikat. Én nem tudtam megcsinálni ezt. Ha a Q1-et, a Q2-t és a Q3-at is nézzük, volt, hogy rendkívül gyorsak voltunk, és volt, hogy nagyon szenvedtünk. Az utolsó Q3-as körömön fogalmam sem volt, mit csináltam rosszul, de egyszerűen egyáltalán nem voltak elsők. Semmi sem működött. Ez csalódást keltő és bosszantó”

– mondta Leclerc a Sky Sportsnak.

„Csalódtam magamban, mert végezhettem volna jobb munkát a gumik tartományba hozásával. Fogalmam sincs, mit csináltam rosszul, mert mindent, amit meg akartam csinálni, megcsináltam. Viszont tény, hogy a gumik nem álltak készen. Ezt meg kell vizsgálnom.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Az F1 riporterének Leclerc rámutatott, nem az alapgyorsasága hiányzott, csak nem tudta elég gyorsan felkészíteni a gumikat arra, hogy kihozza a Ferrarijából, ami benne van.

„A tempó megvan. Három kör után nagyon gyors vagyok, csak egy időmérőn nem teheted meg, hogy ennyit menj.”

„Carlos az első szabadedzéstől kezdve sokkal jobb volt nálam a gumik tartományba hozásában az eső körre, és az időmérőn is jobb munkát végzett. Mindent megtettem, hogy javuljak ebben, de valamilyen okból, amire még nem tudok magyarázatot, a Q3-as utolsó köröm rémálom volt a jéghideg első gumikkal. Egész körön őrületes alulkormányzást tapasztaltam. Kissé furcsa volt. Megnézzük az adatokat. Nem gondolnám, hogy bármi furcsát csináltam volna. A tapadás egyszerűen nem volt meg.”

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Noha az időmérője innen nézve csalódást jelentett számára, Leclerc tudja, hogy a második sorból is jók az esélyei a versenyen a dobogóra. Illetve…

„Mindent megteszünk az előrébb kapaszkodásért, de én nem csak a dobogót venném célba, nyerni akarok. A tempó szerintem adott, és ha mindent tökéletesen csinálunk, elérhető lehet”

– pontosította a célokat Leclerc.

Magabiztossága alapját a pénteki hosszú etapjaik és a jó gumikezelésük képezi. Ilyen téren jobbnak tűntek a Mercedeseknél. „A Mercedes idén nagyon agresszív a gumikkal. Kicsit többet küzd a gumikopással, mint mi, és szerintem ez segítheti őket itt, mivel képesek nálunk gyorsabban felmelegíteni a gumikat. Mi nagyon szenvedünk ezzel ezen a hétvégén. De ez még így sem túl rossz. Ennek a versenyen már nem lesz akkora jelentősége. A gumikopásunk és a versenytempónk szerintem az egyik legjobb lesz. Ez jó.”

Leclerc emellett felhívta a figyelmet még egy fontos szempontra: „Nem rossz nap ez, hiszen a két McLaren előtt állunk, ami jó” – utalt arra, hogy konstruktőri ellenfelük gyengélkedett, és ez esélyt kínálhat a ponthátrányuk csökkentésére.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak