Nehézkesen indult a Red Bull számára a Las Vegas-i Nagydíj hétvégéje. Max Verstappenék főleg egy körön szenvedtek, de hosszú távon a gumikezeléssel is problémáik voltak pénteken. Helmut Marko tanácsadó a második szabadedzés után elárulta, a nehézségeik részben abból adódnak, hogy túl lassúak a hosszú egyenesekben. Elmondása szerint akár 6-9 tizedmásodpercet is buktak a legjobbakkal szemben a sok egyenes szakaszon. Megjegyezte, nincs is a mostaninál kisebb hátsó szárnyuk, így a kezük meg van kötve.
Szombaton Marko az ORF-nek nyilatkozva tisztázta:
„Nincs kisebb szárnyunk. Nem arról van tehát szó, hogy megfeledkeztünk róla.”
A pénteki nyilatkozata után a brit média némiképp félreértelmezte a helyzetet, és megindult a találgatás arról, mit is szúrt el a Red Bull a szárnyaival. Christian Horner a Sky Sportsnak nyilatkozva a harmadik szabadedzés után viccelődve meg is jegyezte: „A jelek szerint megfeledkeztünk róla. Néha benne van egy kis baki…”
„Nem, nem feledkeztünk meg a hátsó szárnyunkról. Nem tudom, honnan jött ez. Nincs nagyon kis leszorítóerőhöz tervezett szárnyspecifikációnk, ami itt kellene vagy Monzában. Az ennek elkészítéséhez szükséges pénznél a költségvetési plafon mellett választanod kell, mire költöd el. Az itteni szárnyunknál visszavettünk a szárnyból, hogy elérjük a végsebességet. Sok csapat csinálja ezt” – magyarázta Horner.
A hátsó szárny már Monzában is téma volt a Red Bullnál. Ott ugyanazt a verziót használták, amit most: a kisebb leszorítóerős szárnyuk tetejéből egyszerűen levágtak ívelt részeket, hogy csökkentsék a légellenállást. Mivel Monza vagy Las Vegas a leszorítóerő szempontjából szélsőséges pályának számít, nem minden csapat tervez külön szárnyakat vagy csomagot ezen pályatípusra. A Ferrari ezzel szemben megtette, és többek között éppen a Monza-specifikus szárnyának köszönhette a hazai győzelmét idén.
Hogy miért nincs speciális szárnyuk, annak Marko szerint egyszerű oka van.
„Költségplafon. Ez a kulcsszó. Át kell gondolnod, mennyi pénzed van és mit teszel vele” – jelentette ki. Ugyanakkor elismerte: „És meg kell mondjam, mivel tavaly itt nyertünk, kicsit talán alábecsültük annak jelentőségét, hogy erre a versenyre egy külön szárnyat készítsünk.”
Csapatuknak most azzal kell gazdálkodnia, amije van. Minden eszközt be is vetettek, hogy javítsanak a végsebességükön és a gumikopáson. „Nehézségeink voltak az egyenesekben, eltávolítottuk a Gurney-szárnyat (a szárnylap élére ragasztott csík, a szerk.), és a lehető leglaposabbra állítottuk a szárnyat. A második edzésen ennek következtében leszorítóerőt vesztettünk a lassú kanyarokban. De itt van összefüggés a guminyomással és -hőmérséklettel is. Most reméljük, hogy meglesz a megfelelő kompromisszum, hiszen a hosszú etapunk nem volt olyan rossz, csak a hátsó gumik megadták magukat, ami a másik helyzettel is összefüggésben áll” – mondta Marko még a harmadik szabadedzés előtt.
Verstappenék a tréningen egy közepes gumis hosszú etappal indítottak, ami egyáltalán nem tűnt meggyőzőnek. Horner szerint ez azonban inkább a körülmények miatt volt. „Változtattunk jó pár dolgon. Akkor futottuk a hosszú etapunkat, amikor nem volt valami jó állapotban a pálya, és ezzel kissé tönkretettük a gumikat. Emiatt minden borzalmasnak tűnt. Aztán a lágy gumira váltottunk, és az autó sokkal jobb tartományban volt. Max is sokkal elégedettebben volt vele.”
Horner elismerte, mivel a pályát minden nap megnyitják a közúti forgalom előtt, az minden nap kezdetén piszkos lesz, így nehézségeik lehetnek a verseny első felében is.
A brit a szárnyügy kapcsán kiemelte, pénteken nem csak emiatt voltak lassabbak az egyenesekben. „Rendben vagyunk. És más motormódot is használsz, és máris egészen nagy a különbség. Szóval nem, nem feledkeztünk meg a hátsó szárnyunkról” – összegzett.