Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Tárt karokkal várják” a csapatok a General Motorst, de fizetni nem fognak érte…

„Tárt karokkal várják” a csapatok a General Motorst, de fizetni nem fognak érte…

Sky Sports
Pletykák, sokat sejtető mosolyok, közelgő bejelentés – minden jel szerint bebocsátást nyer a Forma–1-be az amerikai General Motors. A bővítésnek eddig ellenálló csapatok hangneme is változott…

Las Vegasban híre ment, 2026-ban már 11. csapatból állhat a Forma–1 mezőnye. Az egybehangzó sajtóértesülések szerint a sorozat vezetői közel kerültek a General Motorsszal való megállapodáshoz, mellyel az amerikai gyártó az Andretti Globallal karöltve a korábbi elutasítás ellenére is csatlakozhat a királykategória mezőnyéhez. Mindezt azonban némiképp módosuló feltételek mellett tehetik, hiszen úgy tudni, az új csapat már inkább lenne General Motorst, mint Andretti.

A jelenlegi F1-es csapatok az elmúlt bő két évben kézzel-lábbal tiltakoztak az új résztvevő érkezése ellen, a mostani hírek árnyékában viszont már egészen más, sokkal visszafogottabb hangnemben beszélnek erről a lehetőségről. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner az F1 számára előnyös fejleménynek ítélné, ha a GM beszállna. „Sok a pletyka. Senki sem beszélt velünk erről, de ki tudja. Egy amerikai csapat érkezése pozitív lenne. Ott van a Haas, de ha egy nagy gyártó érkezne, és ott lenne a Ford és a GM küzdelme, az igazán szexi lenne” – mondta a Sky Sportsnak.

Christian Horner (Fotó: XPB)

A korábbi aggályait most is emlegette, de már korántsem olyan elutasító hangnemben, mint amikor levegőben lógott Andrettiék csatlakozása. „Ezekhez a dolgokhoz semmi közük a csapatoknak, a kereskedelmi jogok tulajdonosán és az FIA-n múlik. Mint mindennél, itt is az a lényeg, hogyan finanszírozzák ezt.”

„Ha logisztikai szempontból be tudják őket fogadni, semmilyen problémánk nem lenne a GM érkezésével. De nem fogunk fizetni érte! Kérdés, hogyan működik ez a gyakorlatban olyan pályákon, mint Zandvoort.”

„Nincs velük semmi problémánk, örömmel üdvözöljük, tárt karokkal fogadjuk őket. De nem szeretnénk, ha felhígulna a pénzalap. Kérdés, kinek a tortaszeletéből vágják ezt le. Talán kicsit mindenkiéből”

– utalt arra, hogy míg jelenleg 10 csapat között osztják szét az F1 bevételeinek egy részét, az új csapat érkezésével 11 között kellene. Erre a problémára azonban ott lesz az úgynevezett „felhígulás elleni díj”: az újoncnak várhatóan az új Concorde-egyezmény értelmében több százmillió dolláros belépési díjat kell majd fizetnie.

Fotó: XPB

 

„Küszöbön a bejelentés”

Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója már korábban is támogatta Andrettiék F1-es törekvéseit. Jó barátja a korábbi versenyzőnek, és nem mellesleg üzlettársa is, így érthető módon kicsit más álláspontot képviselt, mint a többi csapat.

A GM beszállását ő is üdvözölné. A Sky Sportsnak megerősítette, valóban közel lehet az erről szóló bejelentés is.

„Hallok dolgokat, bár hivatalosan semmit sem mondtak nekünk. Viszont a partnerei vagyunk a General Motorsnak az Indycar-csapatunkkal, és látom őket itt is, látom a széles mosolyt az arcukon. Úgy vélem, hogy küszöbön van a bejelentés. És izgalmas, hogy egy további gyártó csatlakozik a sporthoz az Audi mellett.”

Brown szerint a GM érkezése az F1 általános növekedését, de az amerikai növekedését is szolgálná. „Szerintem ez segít. És ne feledjük, a Ford is érkezik, tehát két amerikai gyártó lesz, ami nagyszerű, nagy figyelmet irányít a sportra, remélhetőleg szponzorokat és befektetőket is hoz. Nagyszerű lenne amerikai versenyzőt is újra látni, ami viszont eltarthat még egy darabig. Több nagydíj, több verseny, minden versenyző az F1-be vágyik – minden jó jelenleg az F1-ben” – állapította meg az amerikai.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak