Valósággal robbant Charles Leclerc a Las Vegas-i Nagydíj után a csapatrádióban. Dühének okát egy házon belüli félreértés, illetve Carlos Sainz előzése jelentette. A második kerékcseréje után Leclerc-nek azt mondta a mérnöke, hogy lassan kezdje az etapját, kímélje a gumikat az első körökben, a mögötte érkező csapattársától nem kell tartania, mert szóltak neki, hogy nem előzhet.
Leclerc a boxból kijövet óvatos is volt, ám az ígéret ellenére Sainz mögé került: a spanyol a felmelegített abroncsain csak úgy elviharzott mellette. Mivel a Mercedes ellen – a várakozásaikkal ellentétben – esélyük sem volt, e helycsere döntötte el végül, hogy Sainz, és nem Leclerc állhat dobogóra mellettük. A monacóinak be kellett érnie a 4. hellyel.
A célba érés után Leclerc nyomdafestéket nem tűrő szavakkal adott hangot elégedetlenségének a rádióban.
Bryan Bozzi: Gyűjts gumikat, kérlek!
Leclerc: Igen, ahogy csak kívánjátok. Mint mindig!
Bozzi: Charles jó munkát végeztél. Rendben, köszönöm!
Leclerc: Igen, igen, igen, igen. Elvégeztem a munkámat, de minden egyes ki****ott alkalommal rá****ok, mert kedves vagyok. Még csak nem is kedves, csak tisztelettudó. Tudom, be kell fognom, de egy ponton mindig ugyanaz a történet. A k**** életbe!
Bozzi: Rendben, de mindegy is, helyesen cselekedtél a csapatért.
Bozzi: És gyűjts gumikat, kérlek!
Leclerc. Igen-igen, a ki**** gyűjtés… Mi a ****t akarunk… Franc! Franc! Franc! És a rádió még bekapcsolva. Bocsánat, ez miattam van…
Leclerc: Az első etap az én hibám volt. Sz**ul is vezettem.
A versenyzőt végül főnöke, Frédéric Vasseur állította le egy „Charles! Charles!” figyelmeztetéssel.

Leclerc az utolsó mondatával arra utalt, hogy a futam első köreiben agresszíven támadni próbálta George Russellt az első helyért, ám előznie nem sikerült, a gumiját viszont tönkretette, így Sainz megelőzte őt.
Ezek után ő volt az első, akit kerékcserére hívott a Ferrari. Később a boxban volt egy kis kavarodás Sainznál: a második cseréjére hívták, majd amikor már a boxutca bejáratánál járt, szóltak, hogy mégse jöjjön, nem állnak készen a gumik. Sainz ezzel és Leclerc későbbi elengedésével is időt veszített.
„Eléggé hittem, hogy az autónk kíméletesen bánik majd a gumikkal, jobban, mint az övék” – mondta Leclerc, utalva a Mercedesre és Russell korai támadására. „Egy kicsit túlzásba, és ennek megfizettem az árát az első etapon. Az első és a második etapon igazán gyorsak voltunk, de ez nem volt elég.”
Ami a rádiózását illeti, elmondta:
„Rendben van. Valahányszor van ilyen vita, senki sem ismeri a hátteret. Nincs szükség arra, hogy részletekbe bocsátkozzak arról, amit beszéltünk. Nem fogok többet mondani erről a vitáról. Igen, frusztráló. A csapat számára viszont semmin sem változtat, csak a versenyző számára. A második hely sosem klassz. Viszont rendben van.”
„Az első etapon én is hozzátettem ehhez, amikor teljesen elszálltak a gumik. Nem akartam harcolni akkor, elengedtem Carlost. A többit meg fogjuk beszélni csapaton belül. De nem akarok részletekbe bocsátkozni.”

Megkérdezték, úgy érzi-e, hogy a csapat előnyben részesítette Sainzot. Tisztázta:
„Nem-nem! Nem arról van szó, hogy előnyben részesítettek bárkit, hanem dolgokról, amiket mondtak nekünk, és nem tartottak be. De rendben van. Már így is túl sokat mondtam. Nem akarok részletekbe menni. Csak frusztráló, amikor így alakul. Frusztráló volt számomra. De megértem, hogy senki sem érti ezt”
– mondta Leclerc a Sky Sportsnak.
A történtek előzménye, hogy az időmérő után Sainz arról beszélt, a Ferrari konstruktőri reményei szempontjából kulcsfontosságú lesz sok pontot szerezniük ezen a hétvégén, mert Katar nehéz lehet számukra. Ennek érdekében össze kell dolgozniuk Leclerc-rel, és félre kell tenniük, hogy mindketten a győzelemre hajtanak.
A Ferrari végül 12 pontot hozott a McLarenen a 3-4. helyekkel, és a sorrend innen nézve mindegy volt a csapatnak. „Miért nem vagyok boldog? Mert bizonyos dolgokat mondtunk egymásnak, és a mai egy kicsit másképp alakult. De rendben van. Végül és a harmadik és negyedik helyen értünk célba. a csapat szempontjából semmi sem változik, az egyéni bajnokság miatt kicsit sajnálom, mert nyilván harcban vagyok Landóval. Tudom, hogy magamra kell hagyatkoznom, hogy jobb munkát kell végeznem az időmérőn, és mindent tökéletesen kell csinálnom. Mostantól magamra fókuszálok, és próbálom mindenből a maximumot kihozni” – mondta Leclerc.

Sainz mindeközben jelezte, nem hajlandó a nyilvánosság előtt vitatkozni. „A részemről nem” – felelte a kérdésre, szükséges lesz-e a megbeszélés.
„Nem szeretem panaszkodásra használni a rádiót, nem szeretem arra használni a médiát, hogy valakit kritizáljak vagy bizonyítsak valamit. Jobban szeretem zárt ajtók mögött tisztázni ezt, mert a médiában való ilyen megnyilvánulásoknak nem lehet jó következménye.”
„De én vagyok az első, aki nem örül, és én voltam az első, aki félreállt a kiállással és a félreállással. Az egész helyzet nem volt zűrös volt. Nem örültem neki, de ez van” – fogalmazott Sainz.