Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Sainz: Leclerc biztos nem boldog, de én sem vagyok

Sainz: Leclerc biztos nem boldog, de én sem vagyok

F1, Sky Sports, Autosport
Nemcsak Charles Leclerc, Carlos Sainz is mérges volt a Ferrarinál uralkodó káosz miatt. Miközben kicsit odaszúrt a dühöngő csapattársának, főnökük biztos benne, hogy mindent rendezni tudnak.

A tempójuk alapján talán a maximumot hozták ki a Las Vegas-i Nagydíjból a 3-4. helyükkel, de így is elégedetlenül távoznak a Ferrari versenyzői a helyszínről. Carlos Sainznak és Charles Leclerc-nek is volt oka a bosszankodásra a futam után. Előbbi versenyzőnek a kerékcsere körül akadtak gondjai, utóbbinak meg azzal, hogy bár a mérnöke jelezte neki az utolsó kiállása után, hogy nem kell tartania a csapattársától, nem fogja megelőzni őt, mégis megtette, miközben ő csak a gumiját próbálta kímélni az első körökben.

Leclerc a leintés után nem győzött szitkozódni Sainz előzése miatt. Úgy érezte, „átverték”, mert amíg ő korábban elengedte Sainzot, a spanyol nem tartotta magát a megbeszéltekhez.

Sainz rámutatott, a bonyodalmak a kiállása késleltetésével kezdődtek, valamint azzal, hogy amikor végre hívták, a boxutca bejáratánál hirtelen szóltak neki, hogy mégis maradjon kinn, mert nem állnak még készen a gumik a cseréhez.

„Nem sikerült jól kiviteleznünk a versenyt. A közepesen egy körrel tovább maradtunk kinn, mint kellett volna. Két körrel tovább a keményen. Amikor kiálltam volna, jött ez a zavaros rádiózás a bejáratnál. Ezzel elvesztettem egy kört, amin már teljesen szemcsés volt a gumi. Aztán el kellett engednem Charles-t, és a boxutca bejáratánál is vesztettem, összesen talán két-három másodpercet a versenyidőből, ami talán elég lett volna ahhoz, hogy harcoljunk Lewisszal.”

„Ez csak bizonyítja, hogy minden hétvégén tökéletesnek kell lenned. Egész évben nagyon jók voltunk a stratégia és a versenykezelés terén, de a mai nem a mi napunk volt. Tanulnunk kell belőle, és Katarban javítanunk kell” – mondta Sainz.

Ami Leclerc dühöngését illeti, elmondta: „Elszemcsésítette a közepes gumiját, aztán elé kerültem a közepesen a kiállás előtt. Aztán a kemény gumin nálam jött szemcsésedés. Ő gyors volt mögöttem, és felmértem a helyzetet.”

„Lewis közel volt akkor Charles-hoz, és egészen biztos voltam benne, hogy a csapat kérni fogja, hogy engedjem el Charles-t, mert akkor gyorsabb volt. Kétszer vagy háromszor kértem a csapattól, hogy vegyen ki előle a kerékcserével, és adjon egy új szett kemény gumit, hogy ne veszítsek túl sok versenyidőt azzal, hogy elengedem Charles-t, miközben csatába bonyolódok Lewisszal.”

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

„Valamiért nem álltunk ki, ami miatt egy körrel később engedtem el Charles-t, mint terveztük, és nagyon sok időt vesztettem vele. Aztán amikor kiálltam volna, nem állhattam.”

„Gyanítom, hogy nem boldog, de én sem vagyok elégedett azzal, ahogyan akkor a helyzetet kezelték. Szerintem ma senki sem elégedett a csapatban, mert többre számítottunk.”

„Legalább dobogósok lettünk, ezt megszereztem a csapatnak. De nem gondolnám, hogy a harmadik-negyedik helynél jobbat szerezhettünk volna ma” – mondta Sainz.

Leclerc rádiózására célozva kicsit oda is szúrt csapattársának. „Nem szeretem panaszkodásra használni a rádiót, nem szeretem arra használni a médiát, hogy valakit kritizáljak vagy bizonyítsak valamit. Jobban szeretem zárt ajtók mögött tisztázni ezt, mert a médiában való ilyen megnyilvánulásoknak nem lehet jó következménye.”

 

Vasseur szerint minden rendben lesz

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur szerint nem lesz probléma Leclerc és Sainz megbékítése. „Egyáltalán nem aggódom. Mindig ugyanaz a történet: vagy kommentálnak, vagy nem. A levezető körön úgy tesznek megjegyzéseket, hogy nem látják mindig a teljes képet. Meg fogjuk beszélni, nem lesz gond.”

„El kell kerülnünk a csatát, de ezen a ponton szerintem óvnod kell a gumikat az etap elején, és Carlos már a harmadik vagy negyedik körén volt az etapjának. Nehéz helyzet volt mindenki számára, de beszélni fogunk róla este. Nem lesz gond”

– mondta Sainz előzéséről.

„Ami Carlos kerékcseréjét illeti, elmagyaráztam, hogy Lawson ablakában volt, talán Cunodáéban, és ki akart állni, de mi kinn akartuk őt tartani. Ennek tetejébe sorrendet is kellett cserélnünk, szóval volt egy kis káosz. Amikor az autóban ülnek, akkor csak a saját nézőpontjukból látják a versenyt” – mondta a versenyzőkről Vasseur.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

 

Most ez volt a maximum

Sainz összességében nem hiszi, hogy bármit vesztettek a zűrzavarral. „Több kihívás és esemény volt, mint talán vártuk. Ugyanakkor ma a Mercedes volt a leggyorsabb autó, a gyorsabb csomag. George nagyon jó versenyt futott, míg mi nagyon szenvedtünk a szemcsésedés miatt, jobban, mint vártuk. Emiatt nem nyomhattuk igazán, nagyon kímélnünk kellett a gumikat, és nem használhattuk ki az autó tempóját. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Nem a mi napunk volt.”

A Ferrari 24 pontra zárkózott fel a McLarenre a konstruktőri bajnokságban, ám Sainz úgy érzi, a jövő hétvégi Katari Nagydíjon fordulhat az erősorrend közöttük. „Bármink is lesz, a legtöbbet kell kihoznunk belőle. Az utóbbi versenyeken jól sikerült. Most az időmérőn a második hely, a versenyen a harmadik hely volt a maximum. Katarban talán egy ötödik vagy hatodik hely lesz a maximum, mert ezzel az autóval egy olyan pályán, mint a katari, szenvedni fogunk. A McLaren nagyon erős lesz, talán a Red Bull is, mert Austinban is jók voltak az időmérőn. Igen, nagyon nehéz hétvége lehet számunkra. Ezért is volt most fontos a maximum pontot hozni. A tempónkhoz viszonyítva ez sikerült is.”

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak