Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leclerc: Mindig csak én tartom be a megállapodásokat. Mostantól csak magamra gondolok!

Leclerc: Mindig csak én tartom be a megállapodásokat. Mostantól csak magamra gondolok!

Motorsport Week, Sky, Motorsport
Cserbenhagyva érezte magát Charles Leclerc a Las Vegas-i Nagydíj után. Mostantól a sarkára áll?

Charles Leclerc egy határozott karakter, amikor versenyzésről és küzdelemről van szó. Talán nincs még egy olyan tagja a jelenlegi mezőnynek, aki agresszivitásban, határfeszegetésben és elszántságban úgy fel tudná venni a versenyt Max Verstappennel, mint ő. Az évek során viszont visszatérő téma vele kapcsolatban, hogy miért nem ugyanilyen határozott, amikor a versenyek vagy időmérők alatt döntéseket kell hoznia stratégiáról, vagy irányt kellene mutatnia a bizonytalan boxfalnak, ahogyan tette azt korábban például az előző csapattársa, Sebastian Vettel, vagy teszi manapság is sok esetben Carlos Sainz.

A Las Vegas-i Nagydíj után most maga Leclerc jött elő a témával. A versenyt követő dühös rádiózása során kimondta: „Minden egyes ki****ott alkalommal rá****ok, mert kedves vagyok. Még csak nem is kedves, csak tisztelettudó. Tudom, be kell fognom, de egy ponton mindig ugyanaz a történet. A k**** életbe!”

Leclerc azon húzta fel magát ennyire, hogy a versenyen a második kerékcseréje után a mérnöke jelezte felé, hogy nyugodtan kezdjen óvatosan a friss gumikon, a mögötte érkező Carlos Sainznak szóltak, hogy ne előzze meg őt. A spanyol viszont mégis elhúzott mellette.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Túl azon, hogy már a szóválasztása sem éppen „jófiús”, Leclerc a futamot követő nyilatkozataival most meglebegtette annak lehetőségét, hogy a folytatásban a sarkára fog állni – amit a kritikusai már jó ideje várnának tőle.

„Nem vagyok boldog, de nem fogok részletekbe menni” – mondta az olasz Sky tévének Leclerc.

„Hogy miért? Mert beszélünk ezekről a dolgokról a verseny előtt, és mindig én vagyok az egyetlen, aki tiszteletben tartja ezeket a megállapodásokat. Mostantól csak magamra fogok gondolni. Kár, hogy nem hoztam több pontot Norrison”

– fogalmazott Leclerc.

A ferrarisok a verseny előtt egyetértettek abban, hogy a Las Vegas-i egy nagy lehetőség számukra a konstruktőri bajnokságban, mivel a McLaren gyengélkedett a hétvégén. Sainz az időmérő után azt mondta, hiába akarják mindketten megnyerni a versenyt, az elsődleges célt mindkettejük számára a konstruktőri bajnokság jelenti, ezért próbálnak majd együttműködni. A Leclerc által említett előzetes megbeszélések is vélhetően erről szólhattak.

Sainz a történtek után azzal érvelt, hogy a Ferrari elrontotta a stratégiáját a késői kerékcserékkel és azzal, hogy az egyiknél az utolsó pillanatban jelezték neki, mégis maradjon kinn, mert nem állnak még készen. Frédéric Vasseur csapatfőnök eközben arról beszélt, hogy a futam után még mindkét versenyzője csak a saját szemszögét ismerte, nem látta a nagyobb képet. A francia szerint nem lesz probléma a történtek megbeszélése után.

A két versenyzőnek az elmúlt években több hasonló vitája is volt már. Idén Kínában és Spanyolországban is forró volt köztük a levegő, ám eddig mindig rendezték a nézeteltéréseket. Kérdés, annak tükrében, hogy a távozóban lévő Sainznak már „minden mindegy”, Leclerc mennyire gondolja komolyan, hogy ő is előtérbe tolja az egóját, illetve ennek milyen hatása lesz a Ferrari konstruktőri törekvéseire, amihez fontos lehet a jó csapatmunka is.

Leclerc a futama kapcsán elismerte, az első körök után önmagát hozta nehéz helyzetbe azzal, hogy elhamarkodottan támadta George Russellt, és tönkretette vele a gumikat. Ez volt az első mozzanat, ami az első házon belüli helycseréhez vezetett. „Úgy éreztem, mindent kézben tartok, de aztán az egyik kanyarról a másikra három másodpercet vesztettem körönként, ami egészen őrületes. Szóval meglepett, és igen sokat vesztettem ezzel. De aztán a kemény gumin jól ment, csak nem volt elég ahhoz, hogy a harmadik-negyedik helynél jobbat érjünk el” – mondta Leclerc.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

„Amikor éreztem, hogy a közepes gumi hat kör után kezd elszállni, úgy voltam vele: hű, ez nem fest jól a verseny hátralévő része szempontjából. De a keményen aztán már inkább alakult úgy minden, ahogyan vártuk, és jó helyzetben voltunk. Igen, ha az első etap után azt mondják nekem, hogy negyedik leszek, akkor talán elfogadtam volna” – utalt arra, hogy a csalódása viszonylagos.

Ami a konstruktőri versenyt illeti, a Ferrari 24 pontra faragta a hátrányát, de mégsem hozott annyi pontot a McLarenen, amennyit szeretett volna. „Jobbnak vártuk magunkat a McLarennél, és ez így is volt. Viszont arra nem számítottunk, hogy a Mercedes ilyen erős lesz. Talán a Mercedes lógott ki inkább a sorból, nem a McLaren” – állapította meg Leclerc, aki az időmérő edzés után még hitte, hogy jobb gumikezelés révén legyőzhetik a Mercedest és megszerezhetik a győzelmet.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak