Niki Lauda és James Hunt, Alain Prost és Ayrton Senna, Michael Schumacher és Mika Häkkinen, Felipe Massa és Lewis Hamilton – efféle bajnoki csaták tették legendássá a Ferrari és a McLaren ősi rivalizálását az F1-ben. A sportág történetének két legrégebbi gárdája idén is egymással vív a bajnoki serlegért, igaz, „csak” a konstruktőriért.
Két hétvégével a vége előtt 24 pont választja el őket egymástól. Előnyben a McLaren van – talán helyzetiben is, hiszen Carlos Sainz szerint a katari pálya, melyen a vasárnapi verseny mellett a sprintfutamon is lehet pontokat szerezni, egyértelműen Lando Norriséknak kedvez. Ettől függetlenül nem fognak feltett kézzel kihajtani a garázsból.
„Igen, egyértelműen nem ez a legjobb pályánk, de az F1-ben mindig vannak meglepetések. Elméletben nem jó pálya nekünk, de a versenyek akár úgy is alakulhatnak, hogy nekünk fog kedvezni. Próbáljuk a lehető legjobb hétvégét összerakni a kármentésért, de közben a verseny akár egy teljesen más történet is lehet”
– hívta fel a figyelmet a spanyol.
A kérdésre, miből tudják, hogy nehézségeik lesznek Katarban, elmagyarázta: „Könnyű megmondani ezt. Austinban az első szektorban voltunk lassúak, ami lassú kanyarokból áll. Két-három tizeddel voltunk lemaradva. Ugyanez volt Vegasban és Mexikóban is a tempós kanyarokban. A közepesen gyors és gyors kanyarokban az ellenfeleink egyértelmű előnyben vannak velünk szemben, ebből tudjuk, hogy ez nehéz pálya lesz számunkra. De egy dolog a teljesítmény és a tempó, és egy másik, hogy hány ponttal zárod a hétvégét. Emiatt igyekszünk a lehető legjobb hétvégét összerakni” – mondta Sainz.
Az ő szempontjából külön érdekes, hogy a két legutóbbi csapata vív most egymással. Mielőtt 2021-ben csatlakozott volna a Ferrarihoz, Sainz két évet töltött a megújulását akkoriban kezdő McLarennél, vagyis sok ismerőse van az ellenfélnél is.
„Érdekes látni, hol volt a McLaren és a Ferrari 2020-ban. Egyfajta krízisből tért vissza a két legnagyobb múlttal rendelkező csapat, és most újra a bajnoki címért küzdünk. Nagyszerű ezzel a csapattal küzdeni, nagyon tisztelem őket, mindenkit, aki részt vett ebben a projektben, a vezetőséget. A legjobbakat kívánom nekik ebben a csatában, de természetesen le akarjuk győzni őket.”
Sainz már tudja, a Ferrarinál sem lesz maradása. Ez csak még jobban motiválja őt. „Tökéletes lezárás lenne számomra a Ferrarival, ha egy győzelemmel és a konstruktőri címmel búcsúznék. Várom ezt a pillanatot, előttem van, szeretném elérni, mert tökéletes lezárása lenne a ferraris pályafutásomnak. Közösen nyomni fogjuk, hogy sikerüljön, de közben tudjuk, hogy a McLaren a favorit, és huszonnégy pont az előnyük.”
A Scuderiának 16 év volt eddig a leghosszabb ínséges időszaka konstruktőri szempontból. Időben (még ha csak pár nappal is) ezt a nyeretlenséget már túlszárnyalták: 2008-ban szerezték a legutóbbi csapatbajnoki címüket. Sainz tudja, hogy a siker a csapat mellett a szurkolóiknak is nagyon sokat jelentene. „Mindig mondtam, a Ferrarinál versenyezni olyan, mintha Olaszország nemzeti csapatánál versenyeznél. De közben a világ széles tifosi-közösségéért is versenyzel. Ez a legsikeresebb csapata az F1-nek, az egyetlen, amely mindig jelen volt az F1-ben. Hihetetlen lenne elérni ezt velük, főleg ebben az évben, mert nem volt könnyű évünk a fejlesztés és a szerencse szempontjából. Mindent megteszünk” – ígérte Sainz.