Nyitott még a konstruktőri bajnokság, elsősorban a McLaren és a Ferrari között. Katartól utóbbi csapat tartott, mivel papíron nem fekszik a gyors kanyarokat kevésbé szerető autójuknak. Ehhez képest meglepően ígéretesen indult a péntekjük az egyetlen szabadedzésen, amit Charles Leclerc nagy előnnyel, 0,4 másodperccel húzott be Lando Norris előtt.
Ezek után felcsillant a remény, hogy talán mégis lehet keresnivalójuk a McLaren ellen, ám az időmérő más képet mutatott. Lando Norris George Russell és Oscar Piastri előtt szerezte meg a sprintpole-t, míg Carlos Sainz és Charles Leclerc a 4-5. helyen végeztek, 0,3 másodperces hátránnyal.
Leclerc nem tudta palástolni a csalódottságát.
„Nem volt jó, hiszen amikor mindent beleadsz, és csak a negyedik és ötödik helyen kötsz ki, az nem nagyszerű. Főleg annak tükrében, milyen fontos ez a hétvége számunkra.”
„Az első szabadedzésen messze túlszárnyaltuk a várakozásainkat. Ez a mostani megfelelt annak, amit vártunk. Szóval tulajdonképpen visszatértünk a valóságba. Az első edzés után viszont nyilván reméltük, hogy jobb is lehet, de nem lett” – ismerte el a monacói.
Sainz ezzel szemben realistábban várta a sprintidőmérőt. „Én nem is láttam bele túl sokat a szabadedzésbe, mert nem ismered az üzemanyagszinteket és motormódokat. A jó hír az volt, hogy az autó egyensúlya jobb volt, mint vártuk, és az eredményjelző ezt meg is mutatta. Az időmérőn kapcsán aggódtam, hogy az ellenfelek javulni fognak, és ez is történt” – mondta a spanyol.
Hozzátette, szerinte több is lett volna az autójukban, csak éppen nem sikerült összehozni a beállításokat.
„Szerintem nem hoztunk ki mindent a csomagunkból. Noha a kör tiszta volt, nagy volt az alulkormányzás. Lényegében a kör alatt alig tudtam elfordítani az autót.”
„Nehéz kör volt amiatt is, mert az volt az egyetlen gyorsköröm, és nem kockáztathattam a pályahatárokkal. Mivel kihagytam az első kört, muszáj volt megcsinálnom a másodikat.”
Sainz elmagyarázta, miért nem futott első gyorskört. „Sajnos az első és a második szektorban Max mögött haladtam, aki készítette elő a gumikat. Elég zavaros volt a levegő mögötte. Emellett az autó egyensúlya nagyon nem volt jó, nagy volt az alulkormányzás, amivel nehéz lett elfordítani az autót. Utána mentem két hűtőkört, majd újra, de az egyensúly még mindig olyan volt. Muszáj volt kört mennem, és ez a negyedik helyre volt elég. Nagy volt a nyomás, nehéz volt, de ezzel az egyensúllyal és a pályahatárokra való odafigyeléssel is megcsináltam. Tudjuk, miben kell javítanunk holnapra.”
Sainz szerint tudnak is javulni a második időmérőig. „Szerintem sokat javíthatunk az autón, főleg a lágy gumin, amit használni fogunk. Ezzel remélhetőleg előreléphetünk” – bizakodott.
Addig persze hátravan még a sprintfutam. Leclerc-t arról kérdezték, megnyerhetik-e. „Ha az első edzést nézzük, egyértelműen, ha az időmérőt, akkor nem. Most a legreprezentatívabbnak az időmérő tűnik, és nem vagyunk a legjobb helyzetben. De sosem tudhatod. Mindig az adott versenynaptól függ” – mondta óvatosan a monacói.