Az első szabadedzésen kicsit talán ráijesztett Charles Leclerc a McLarenre a váratlan 0,4 másodperces előnyével. Arról volt szó, hogy nem a Ferrari pályája a katari, erre nagyon bekezdtek. Az esti időmérő ezzel szemben már az előzetes várakozások szerint alakult: a favoritnak várt McLaren diktálta a tempót, az újabb győzelmi esélyben reménykedő Mercedes pedig igyekezett kapaszkodni.
A vége egy szoros csata lett a Q3-ban: Lando Norris mindössze 0,063 másodperccel győzte le a második körén vele ellentétben javító George Russellt, és ezzel megszerezte a sprintpole-t szombatra.
„Nehéz, mert annyira gyors a pálya. Talán az év leggyorsabbjának érezzük. Nagyszerű időmérő volt, főleg visszavágásként Vegas után. Ennek örülök. Az első erős kör volt, a másodikon túl sokat hibáztam, de a célunkat a pole megszerzése jelentette, és ez meglett”
– értékelt Norris a leintés után.
A második gyorskörén sem ő, sem Oscar Piastri nem tudott javítani a Q3-ban. A pole-szerző még a pályát is elhagyta, ami miatt be sem fejezte a körét. „A szélnek meghatározó szerepe van, de a körülmények sokkal jobbak a tavalyinál. Gyorsabb is lett. Én nem lettem, nehezemre esett, de a többiek az utolsó szektor kanyarjainak többségét padlógázzal vették. Gyorsnak érzed, és amikor gyorsnak érzed, akkor nagyon gyorsnak is kell lennie.”
„Kihívást jelent a kör összerakása, mert a gumik az elején nem állnak teljesen készen, és a kör során egyre nő az önbizalmad. Ez jelentette ma a kihívást. Sikerült javulnunk az időmérőre, és ez kifizetődött” – mondta Norris.
Kiemelte, lélektani szempontból is van jelentősége a sikernek.
„Elvégeztük a mai feladatunkat, elégedettek vagyunk. Vegas után vissza akartunk térni, és valami ilyesmivel akartunk előállni. Megtettük, ennek örülünk. Tudtuk, hogy ez a pálya sokkal jobban fog feküdni nekünk. Tavaly ez volt az egyik legjobb pályánk. Kicsit szorosabb volt, mint szerettem volna, de magabiztosak vagyunk. A szabadedzéshez képest javult az autónk. Elégedett vagyok a mai munkánkkal.”
A tőle 0,159 másodperccel elmaradó Piastri is a szeles körülményekre vezette vissza, hogy nem volt teljesen hibátlan a köre. „Nagyjából elégedett vagyok. Nem ez volt életem köre, de ilyen viszonyok mellett nehéz, és biztos, hogy mindenki ezt mondja. Eleinte küszködtem miatta, de a végére belejöttem. Csak kis különbségek döntöttek” – mondta az ausztrál.
Hozzátette: „A szél kicsivel gyengült az első edzéshez képest, és ettől kicsivel könnyebb volt vezetni az autót. Minden könnyebb volt, mint tavaly. Elképesztő pálya ez, főleg a gyors szakaszai, ami lényegében az egész pálya. Nagyon élveztem.”
Andrea Stella csapatfőnök nem volt maradéktalanul elégedett. Úgy érezte, az első sor is meglehetett volna. „Első és harmadik hely – ez mindenképpen jobb eredmény, mint Vegasban. Vesztettünk némi időt Oscarnál, mert azt látjuk, hogy a legjobb kanyarjait nézve egy szinten áll Landóval. De nehéz ilyen szeles körülmények között összerakni a kört. Az első és harmadik hely jó. Az autó versenyképes volt az első edzésen, főleg a közepes gumin, ami a sprint és a verseny szempontjából fontos.”
Ami a sprintfutamot illeti, Norris kimondta: kettős győzelemre és maximális pontra hajtanak, de tudja, hogy ez nem lesz könnyű.
„Nyerni akarok. Versenyzőként mindent meg akarunk nyerni. A célunk a kettős győzelem. Maximum pontot akarunk a konstruktőri miatt. Megpróbáljuk. Tudjuk, hogy csata lesz, a Mercedes gyors, a Ferrari gyors. Nem számítunk könnyű versenyre. Izgalmasnak ígérkezik a nézők számára”
– mondta a brit.
„Arra számítok, hogy mind ellenfeleink lesznek. Egyáltalán nem várok könnyű versenyt. A hosszú etap inkább talán a Mercedesnek kedvezhet. De remélem, hogy jó versenyünk lehet, és maximális pontszámot érünk el. Egy pozíció egy pontot ér, és szeretnénk minden pontot kihozni belőle.”
Stella is komoly ellenállásra számít. „El kell ismernünk, hogy a Mercedes tizeden belül van, a Ferrari nagyon közel. Nem váratlan ez, de semmiképpen sem lesz könnyű menet. Nagyon együtt vagyunk. Keményen dolgoznunk kell, hogy megszerezzük a pontokat holnap” – bocsátotta előre az olasz.