Néha van az úgy, hogy a 63-as rajtszámú autó vezetőjének sem tetszik a 63-as szám. George Russell 63 ezredmásodperccel kapott ki Lando Norristól a Katari Nagydíj sprintidőmérőjén, és ennyivel maradt le attól, hogy sorozatban másodszor is a pole pozícióból rajtoljon egy F1-es futamon.
A szabadedzésen még nem feltétlenül tűnt úgy, hogy a Las Vegas-i futamgyőztes jóslata beigazolódik, és Katar tényleg igazán erős pályája lesz a Mercedesnek, ám a kvalifikáció már inkább erősítette a feltevését. Russell fokozatosan faragta a favoritnak tűnő Norrisszal szembeni hátrányát. A két közepes gumis edzésrészben előbb 0,665, majd 0,257 másodpercre volt a barátjától. És ha minden tökéletesen alakul számára, a végén talán még előnybe is kerülhetett volna a lágy gumin.
Russell mindent megtett az utolsó körén, hogy nyerjen némi időt. A kör végén úgy döntött, el sem veszi a lábát a gázról a tempós jobbkanyarokban, ám ezzel valójában rontotta az esélyeit, a következő egyenesben ugyanis nem tudta aktiválni az elektromos pluszteljesítményt, mivel az autója rendszere a gázelvétel hiányában nem érzékelte, hogy már túljutott a kanyarokon…
A kis különbségeket elnézve nem kizárt, hogy ez a kis hiba a pole-jába került. Russell a kérdéses körön 5 km/órával lassabb volt, mint az előző gyorskörén.
„A Q3-as második körömön mente át először padlógázzal a gyors részen, és ez kicsit összezavarta az erőforrásomat. Nem tudom, mennyit vesztettem, de nagy újratöltés következett a kanyar kijáratánál amiatt, hogy padlógázzal mentem át rajta. Ehhez az interjúhoz ez túl technikai jellegű, de kissé zavaró volt, mert amikor mindent jól csináltam, elég nagy sebességet vesztettem a kijáratnál. De azt hiszem, Lando egy hajszállal elérhetetlen volt”
– vonta le a következtetését Russell.
Az Autosport a GPS-adatokra hivatkozva azt írta, a háromszoros futamgyőztes az előző köre alapján 0,060 másodpercet veszíthetett, vagyis 3 ezredmásodperc még így is hiányozna neki Norrishoz képest.
A győzelem pénteken tehát elmaradt a Mercedestől, ám Russell úgy véli, szombaton még meglehet. Kihasználná, hogy miközben ő már tét nélkül versenyez, a McLaren és a Ferrari nyílt sisakos küzdelmet vív a konstruktőri bajnoki címért. „Végig erősek voltunk, az autó igazán nagyszerű, és a pálya az egyik legjobb, amikor elkapod a ritmust.”
„Egyértelműen van esélyünk. Ők a bajnokságban küzdenek, nekünk nincs mit veszítenünk, rámehetünk a nagy eredményre. Próbálok jól rajtolni. Persze ez csak egy sprint, és az időmérőre is oda kell figyelnünk. De eddig jó”
– tekintett előre.
Toto Wolff csapatfőnök is jelezte, bátran fognak kockáztatni. „Meg kell próbálni átvenni a vezetést. Nincs mit veszítenünk. George egészen dinamikus lehet, és jó a versenytempónk” – mondta a Sky Sportsnak.
Wolff szerint a vezetés átvétele egy ilyen pályán akár elég lehet a sikerhez. „Az autók annyira közel vannak egymáshoz, a hosszú etapon is, hogy szerintem előzni egészen nehéz lesz.”