A jövő heti Abu-dzabi Nagydíj után összeül a Red Bull vezetősége, hogy megvitassa, hogyan tovább 2025-ben versenyzőfronton. Helmut Marko tanácsadó szerint először a részvényesek fogják mérlegelni a helyzetet. A hírek szerint Oliver Mintzlaff ügyvezető igazgató a múlt héten Las Vegasban járt, ahol többek között a Williams csapatával is egyeztetett – vélhetően Franco Colapinto elengedésének lehetőségeiről.
Mindez jelzi, a csapat aktívan keresi az alternatív utakat, ami nem jó ómen Pérez szempontjából. A mexikói azonban látszólag továbbra is biztos a maradásában.
„Végső soron a csapat minden információval rendelkezik. Nem sok mindent mondhatok erről. A csapat minden információval rendelkezik, és okkal hosszabbított velem szerződést az év során. Mindenük rendelkezésre áll, tudják, hol tartunk a teljesítmény szempontjából, mik a problémák, a nehézségek.”
„Egy csapat vagyunk, pontosan tudjuk, hol tartunk, szóval keményen dolgozunk, egy csapatként, hogy kijöjjünk ebből, és egy sokkal jobb szezonunk legyen, mint a mostani volt” – mondta Pérez.
A kérdésre, ez azt jelenti-e, hogy 100%-ig biztos benne, hogy jövőre a Red Bull első csapatánál fog versenyezni, tisztázta: „Igen, pontosan!”
Pérez ezen kijelentéséhez tökéletesen illik Marko legutóbbi válasza az Oe24 azon kérdésére, igazuk van-e azoknak, akik szerint kizárt, hogy a versenyző 2025-ben is náluk maradjon. „Erről az abu-dzabi évzáró után döntünk. Checo mindenesetre úgy viselkedik, hogy egy újabb évet fog nálunk versenyezni” – mondta az osztrák…
Pérezt arról is kérdezték, a Red Bull Racinggel, vagy csak a két csapatot működtető Red Bull anyacéggel áll-e szerződésben, és van-e lehetőség arra, hogy visszasorolják az RB-hez. „Tizennégy éve vagyok a sportban, és nem beszélek a szerződésemről a nyilvánosság előtt. Nem fogom kommentálni ezt. Pontosan tudom, hol vagyok, és nem fogok róla beszélni a nyilvánosság előtt” – hangzott a válasza.
Mindegy, milyen jó az autó, ha nem tudod használni
Pérez a nehézségek kapcsán elmondta, Las Vegasban az időmérős Q1-es kiesése után már egyből rájöttek, mit szúrtak el, és a versenyen jobb teljesítményt is nyújtott. Úgy érzi, az autó beállításaival kezdenek közelíteni a vágyott állapothoz. „Már Sao Paulóban is így volt. Vegasban nem volt meg az a tempónk, ami Sao Paulóban, de szerintem vannak arra utaló ígéretes jelek, hogy kezd összeállni. Nem voltunk olyan versenyképesek Vegasban, de hiszem, hogy a mostani jó pályánk lehet.”
Elismerte, a szezonja összességében gyenge volt. „A mostani volt a legjobb évkezdésem, egymás után négy versenyen álltam dobogón. Nagyszerűnek tűnt minden, de Európába érkezve a szezonunk fordulatot vett. A többi csapat sokat javult, míg mi elvesztünk az autónkkal. Sok hétvégén egyszerűen nem működtek a dolgok, sok hétvége nehéz volt, kísérletezgettünk, és ilyenkor sok pontot veszíthetsz. Nagyon nehézzé vált a szezonunk. De ilyen az F1, néha nem megy úgy, mint szeretnéd. Még így is itt vagyok, hiszen, hogy megfordíthatjuk ezt a csapattal a következő évre.”
Pérezt megkérték, magyarázza el a laikusoknak, hogyan lehetséges az, hogy míg tavaly év elején még szorongatni tudta Max Verstappent és győzelmekért harcolt, idén 200-nál is több pont a különbség közöttük.
„Nehéz megértetni ezt az emberekkel, akik nem a csapat tagjai, és nincsenek itt napi szinten. Egyik versenyről a másikra messze vagy. Amikor nem tudsz száz százalékot kihozni az autóból, mindegy, mennyire jó az autó. Ez történt. Nem tudtam kihozni a száz százalékot az autóból az első hónapokban a nehézségeink miatt. Ez a fő probléma.”
„Nehéz elmagyarázni ezt, mert ahogyan változott az autó, teljesen másképp kellett vezetni, és tovább tartott számomra az alkalmazkodás. Csapatként tudjuk, mit tesz az autó, és sok időbe telt, mert néha nehéz kiszúrni a problémákat az adatok alapján, és nehéz túllépni rajtuk a vezetés szempontjából. Engem sokkal érzékenyebben érintett, mint Maxot. Max számára nem sok változott, de nekem nagy változás volt. Nehéz megmondani, mit csinálnék másképp. Talán ha korábban kiszúrjuk a problémákat, az segített volna” – fejtegette Pérez.