A boxutcából rajtolt Sergio Pérez a Katari Nagydíj sprintfutamán. Már ahogy rajtolt… A mexikói Franco Colapinto társaságában, a Williams előtt állt be a boxutca végére a futam kezdetéhez, miután csapata átalakította az autóját, hogy teszteljen egyet és adatot gyűjtsön róla. Miután a mezőny elhaladt a boxutcai vonal mellett, a lámpa zöldre váltott, ám Pérez mintha elbóbiskolt volna.
Bizonytalanságát látva a nagyon is indulni akaró Colapinto előbb mellé kanyarodott, aztán a jobb gyorsításával már a boxkijáraton megelőzte a Red Bull-ost.
A Red Bull nemigen tudta mire vélni a történteket. Helmut Marko tanácsadó a Servus TV-nek inkább nem is merte kommentálni Pérez rajtját. „Még nem kérdeztük meg, majd megkérdezzük róla. De az eredményen mit sem változtatott volna” – mondta az osztrák.
Christian Horner eközben azért odaszúrt egy kicsit a figyelmetlen versenyzőjének.
„Nos, nem tudom. Beszélnem kell vele. Úgy tűnt, csak egyszerűen rosszul mérte fel. Amikor kialszik a lámpa, menned kéne…”
– mondta a brit.
Pérezék csak tesztelésre használták a sprintet, tudva, hogy úgysem nyílhat esélyük a pontszerzésre. A mexikói éppen ezzel indokolta a lassú indulását.
„Szerettem volna némi teret hagyni magamnak az előttem lévő autókkal szemben, hogy tiszta levegőben mehessek. Csaknem öt percig álltunk a boxutcában, és nagyon hideg volt a gumim. Fontos volt tiszta levegőbe kerülni, hogy kiderítsük, milyen az autó, hol tartunk vele”
– fogalmazott Pérez.
Van tehát ellentmondás a csapat és a versenyző nyilatkozatában. A Red Bull a jelek szerint nem tudta, hogy Pérez a szabad pályára játszik…
A történtek után Jenson Button is kritikus volt 2013-as mclarenes csapattársával. „A boxutcában előzték meg, és még csak azt sem tudta, hogy Franco érkezik jobbról. Fel kell készülnöd a verseny rajtjára, amikor a boxutcából rajtolsz. Ha tesztnek szánták, tesztnek szánták, de akkor hagysz helyet magad előtt. Nyilvánvaló hiba volt ez tőle” – mondta 2009 bajnoka.
Pérez szerint az RB20-as egyensúlya teljesen szét van csúszva Katarban. „Nem hinném, hogy sokat javítottunk volna rajta. Szerintem épp ellenkezőleg. Változtatnunk kel a hétvége hátralévő részére. A problémák maradtak, nincs meg az összhang. Szeretnénk stabilitást a bejáratoknál, de a gyors kanyarokban egyáltalán nem volt eleje. Az egyik legnagyobb leszorítóerő pálya ez az évben, és most változtatni akarunk a teljes első szárnyon. Van valami, amire nem bukkantunk rá” – magyarázta a 19.-ként célba érő Pérez.
Horner jelezte, jó lenne, ha másik versenyzője a második időmérőn a Q3-ba tudna kerülni, és tisztességes rajtpozícióból próbálkozna a pontszerzéssel. A konstruktőri hajó mindenesetre már elúszni látszik. „Ami a konstruktőrit illeti, a McLarennek az egyik keze már rajta van a trófeán a mostani verseny után. De két nagydíj maradt még, és próbálunk a legjobb helyen zárni. Kupadöntőkként kezeljük ezeket. Semmi vesztenivalónk nincs, megpróbáljuk” – mondta Horner.