Összesen 40 olyan esetet vizsgált meg az FIA a pénteki katari sprintidőmérő után, aminél a versenyzők átlépték a versenyigazgató által meghatározott 1:40,0 másodperces maximális köridőt a pálya két biztonsági autós vonala között. 38 esetben úgy ítélték meg, hogy a túlzott lassításra volt alapos és elfogadható indok, Sergio Pérez és Cunoda Juki Q1-es esetének tárgyalását viszont szombatra halasztották, mivel a sok vizsgálat elvitte az időt.
Az FIA a sprintfutam napján meghallgatták, és mindkettejüket figyelmeztetésben részesítették. Péreznek ez az idei első megrovása volt, Cunodának viszont a második.
Pérez a meghallgatáson azt mondta, hogy törekedett rá, hogy senkit se tartson fel, és közben próbált lemaradni az előtte haladó autóktól is. Állítása szerint ezzel azonban végül nem nyert, hanem veszített, mégpedig a gumik hőmérsékletét, így nem tudta ideális állapotba hozni őket a körére.
A bírók elfogadták Pérez magyarázatát. Kiemelték, hogy a biztonságos és szabályos viselkedésről rendelkező szabálypontra hivatkozva indult a vizsgálat.
„Nincs bizonyíték semmilyen nem biztonságos vagy nem szabályos magatartásra (például felesleges feltartás), ennek ellenére a szabálysértés ténye még fennáll, mivel nem tartotta be a két biztonsági autós vonal közötti időhatárt. Ennélfogva figyelmeztetjük őt”
– írták a bírók.
Cunoda eközben azzal érvelt, hogy próbálta tartani magát az időlimithez, és valójában két másodperccel alatta is volt, amikor az utolsó kanyarnál visszavett, hogy elengedjen autókat. A bírók szerint a japán már korábban is csökkenthette volna a távolságot. A bírók nála is megállapították, hogy amit tett, az nem volt veszélyes vagy szabálytalan, az idő be nem tartása viszont szabálytalanság volt, így neki is járt a figyelmeztetés.
Cunoda a 17. helyről várja a sprintfutam rajtját, Pérez pedig a boxutcából.