Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Verstappen: Mehettem volna ralizni apámmal. Ott versenyképesebb lehettem volna

Verstappen: Mehettem volna ralizni apámmal. Ott versenyképesebb lehettem volna

F1, Sky Sports, Servus TV
A gyenge első köre után egyetlen pontocskát sikerült összekaparnia a világbajnoknak Katarban. Max Verstappen elégedetlen – de tudnak-e javítani az autójukon?

Igencsak szürkére sikerült Max Verstappen katari sprintfutama. Vagy inkább gyászosra… A 6. helyről induló címvédő is szembesült a páros oldalon állók problémájával: a porosabb íven nehézkesebb volt elrugaszkodni a rajtrácsról. Lewis Hamilton ezzel ugrott elé. A holland aztán még Nico Hülkenberggel és Pierre Gaslyval szemben is pozíciót vesztett, miután a Ferrarik megtorpantak előtte az első kanyar kijáratán, és hirtelen fékezésre kényszerült.

Gaslyn pár kör után sikerült áthámoznia magát Verstappennek, Hülkenbergre viszont még DRS-távolságba sem tudott felzárkózni, így be kellett érnie a szerény 8. hellyel és az 1 ponttal.

„Őszintén szólva nem hiszem” – mondta Verstappen a Sky Sports kérdésére, tudott volna-e lépést tartani a Ferrarival, ha nem veszít pozíciókat. „A rajtban semmi különleges nem volt, egyszerűen Lewis nagyon jól indult. De utána rendben volt, csak ki akartam maradni a bajból.”

„Őszintén szólva mindenhol csak csúszkáltam, sok nehéz pillanatom volt, nagyon furcsa pillanatok, furcsa megcsúszások. De egész hétvégén ez volt. Nincs egyensúly a kanyarbejáraton, a kanyar közepén. Minden önmaga extrém verziója. A versenyen emellett az is gond volt, hogy nem tudtam felzárkózni Nicóra. Szerintem ez mindent elmond. Eddig nagyon rossz hétvége ez!”

– mondta Verstappen.

Az F1 riporterének hozzátette: „Nem tudtam nyomni a kanyarokban, nem tudtam átvinni a tempót, és aztán persze az első gumik is elfogytak. Nagyon nehéz volt, és szerintem nagyon nehéz lesz megoldani ezt erre a hétvégére. De mindent elkövetünk.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Az írott sajtónak a ralizáshoz hasonlította a mostani élményét. „Nem volt tapadásom. Az egyensúly borzalmas. Hideg gumikon pedig csak még jobban szenvedtem emiatt.”

„Olyan volt, mint egy raliautó. Szerintem jobban jártam volna, ha inkább apámmal versenyzek Spában a ralin… Ott jobb esélyünk lett volna versenyképesnek lenni… Igazán borzalmas. Vezethetetlen volt.”

„Sok mindenen változtathatunk, de nem tudjuk megoldani a problémát. nem tudom. Valamin változtatni fogunk, de nem számítok csodákra” – jelentette ki.

 

Hideg gumik, felborult egyensúly

Helmut Marko tanácsadó szerint a rossz rajtjuk mögött is a hideg gumik álltak. „Nagyon gyenge volt a rajt. A gumik szerintem túl hidegek voltak. Csak csúszkált. Az elején megint teljesen felborult az autó egyensúlya. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak” – mondta a Servus TV-nek.

A tavalyinál hűvösebb idő sem játszik a Red Bull kezére Katarban. „Nem tudjuk felmelegíteni a gumikat. És nem tudjuk egy időben egyformán melegíteni az első és a hátsó tengelyen, ami miatt túl- és alulkormányzás lép fel. Csak a futómű módosításával tehetünk azért, hogy fel tudjuk melegíteni.”

Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak beszélt a gumiproblémákról.

„Nem tudjuk felmelegíteni a gumikat, és mire sikerült, az élmezőny már el is húzott. Lesz dolgunk. Sikerült némi adatot gyűjtenünk Checo autójáról, amin változtattunk. Remélhetőleg ez segít este, de nagy hegyet kell megmásznunk.”

„Szerencsére változtathatunk az autón, mert feloldják a parc fermét. Tudjuk, mely területeken változtathatunk. Van még pár óránk változtatni.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Marko Pérez „tesztje” kapcsán sem tűnt valami bizakodónak. „Checónál kipróbáltunk pár dolgot a szárnnyal és másokkal. A köridők nem voltak túl biztatóak, de hátha segítséget jelent, és a főversenyen jobbak lehetünk. Látható, elképesztően nehéz volt előzni.”

Az utolsó előttiként célba érő Pérez azért indult a boxutcából, mert változtattak a felfüggesztésén és a beállításain. A verseny alatt aztán első szárnyat is cseréltek nála, ugyancsak tesztcéllal. „Ez is része volt a tesztfolyamatnak. Adatot gyűjtöttünk. Semmi esélyünk nem volt a pontszerzésre, ezért próbáltunk kihozni valamit a versenyből. Szárnyat cseréltünk, változtattunk dolgokon, és a mérnökök ebből jó információkat kaptak az időmérő előtt” – mondta Horner.

Marko megjegyezte, örülhetnek, hogy ez a hétvége már nem a bajnoki küzdelem része… „Szerencsére nyertünk Brazíliában, és Las Vegasban le tudtuk zárni…”

Katari Nagydíj – F2 sprint: szombat 20:30, M4 – főfutam: vasárnap 13:15, M4
Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak