Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Mercedes: Nem a széttört tükör okozta Hamilton katari defektjét

Mercedes: Nem a széttört tükör okozta Hamilton katari defektjét

Mercedes
Az adatok alapján egyértelműnek látja a Mercedes, hogy nem az egyértelműnek tűnő ok állt Lewis Hamilton katari defektje mögött.

Két defekt is történt a múlt vasárnapi Katari Nagydíj közepén. Gyors egymásutánjában Lewis Hamilton és Carlos Sainz bal első gumija is megadta magát, egy körrel azután, hogy Valtteri Bottas a célegyenes belső részén áthajtott a körökkel korábban Alexander Albon által elhagyott visszapillantó tükrön, melynek szilánkjai nagy területen terültek szét a pályán.

Az események gyors láncolata alapján egyértelműnek tűnt, hogy a gumihibákat a törmelék okozhatta, igaz, furcsa volt, hogy mindkét autónál a baloldali, vagyis a törmelékektől elvileg távolabb eső gumi adta meg magát. A futam után aztán Hamilton és Sainz is azt mondta, szerinte egyáltalán nem biztos, hogy a defekt a törmelékek következménye volt. A Pirelli előzetesen 24 körre tippelte az abroncsok élettartamát, ám a mezőny nagy része csak 30-35 kör után ejtette meg a kerékcseréjét. A vizsgálatok szerint a futófelület addigra szinte már teljesen eltűnt. A Red Bull meg is erősítette: ha nincs a biztonsági autó, csupán egy körrel nyújtották volna tovább az etapjukat.

A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin a csapat futamértékelő videójában elárulta, Hamilton defektjét a jelek szerint nem a törmelék okozta.

„Rendelkezésünkre áll a videófelvétel, és pontosan látjuk, mikor tört szét az a tükör sok darabra. És rendelkezésünkre állnak az autó adatai is. A guminyomást élőben mérjük. Meglepő módon azt láttuk, hogy Lewis már azt megelőzően veszített a nyomásból, hogy Valtteri eltalálta volna a tükröt. Ez alapján valószínűtlennek tartjuk, hogy ez egy törmelék okozta defekt volt.”

„Akkor nyilvánvalóan azt hittük, hiszen a két esemény szinte egyszerre következett be. Ez nem jelenti azt, hogy máshol nem találkozott valamilyen törmelékkel, de ehhez meg kell várnunk a Pirelli elemzését és vizsgálatát. Nagyon sok részletet ellenőriznek minden gumin, hogy megértsék, volt-e bármi romlás. Katarban hatalmas terhelést kap a bal első. Emellett voltak részei a guminak, amik már igazán el voltak kopva. Ennek hátterében az áll, hogy rendkívül gyors kanyarok vannak a pályán, amiket padlógázzal, majdnem háromszázas tempóval vesznek. Amint meglesz ez az elemzés, többet fogunk tudni” – mondta Shovlin.

A szakember a Mercedes katari teljesítményromlásáról is beszélt. A pénteki sprintidőmérőn és a szombati időmérőn George Russell-lel éppen csak lemaradtak a pole pozíciós időről, és a sprintfutamon is erősnek tűnt a tempójuk. Vasárnapra viszont valamiért visszaesett a teljesítményük. „Vasárnap egyértelműen küszködtünk, alulkormányzott volt az autó, egy kicsit többet is pattogott. A pálya tapadása sokat javult. Katar egyre jobbá válik a hétvége során, és vasárnapra már nagyon jól tapadó pályává változott. Egyes kanyarokban mások találtak időt szombathoz képest, míg mi nem tudtunk gyorsulni. Az egyik, amit meg kell értenünk, hogy miért nem tudtunk gyorsabbak lenni azokban a kanyarokban” – magyarázta a szakember.

Hozzátette, a jobban tapadó pályán általában alulkormányzottabbá válik az autó. Hamilton különösen panaszkodott erre a versenyen. A pálya változásához próbáltak alkalmazkodni, mindkét versenyzőjüknél növelték az első szárnyállást. „Rá kell jönnünk, hogyan vált mégis túl alulkormányzottá az autó. A verseny alatt egyre növeltük a szárny állását, és ez kiegyenlítette. Talán nagyobb mértékben kellett volna változtatnunk a beállítást, de igazán nehéz előre megjósolni, milyen lesz a tapadás” – fogalmazott Shovlin.

Borítókép: Lewis Hamilton defektje a 34. körben (Fotó: Formula1/X)

További tartalmak