Kihívásokkal teli szezon áll Fernando Alonso és az Aston Martin mögött: a tavalyi év első felének meglepetéscsapata ahelyett, hogy felzárkózott volna az élmezőnyre, 2024-ben visszacsúszott és sokszor a pontszerzésért is vért kellett izzadnia.
Az utolsó öt hétvégén például csak egyszer végeztek a legjobb tízben: Alonso a múlt heti, sok kiesést valamint több büntetést hozó Katari Nagydíjon lett hetedik. A szezonzáró újra nehezen indult a spanyol számára, az első edzés alatt pedig hangot is adott frusztráltságának, kritizálva a csapat taktikáját valamint a versenyautót is.
„Ez a valaha volt legrosszabb versenyautó” – fakadt ki. „És ez volt minden idők legrosszabb forgalomelőkészítése. Legközelebb majd én magam fogom intézni a kivezető körömet” – tette hozzá, utalva arra, hogy csapata forgalomba küldte.
Megjegyzései a csalódást kelő második McLaren-érát idézték, igaz, az edzésnap végén már higgadtabban értékelt, miután a második gyakorlás biztatóbb volt. „Nehéz nap volt. Próbáltuk optimalizálni a dolgokat. A második edzésen jobbnak érződött az autó, de még sok dolgunk lesz. Nehéz lesz a pontokért harcolni, de a legjobbunkat fogjuk nyújtani holnap” – fogalmazott.
A nehézségek és a motiváció fenntartásának kihívásai kapcsán a kétszeres bajnok a PlanetF1-nek is nyilatkozott. Ekkor kiemelte, mivel már hozzászokott ahhoz, hogy nem alatta van a mezőny legjobb autója, nem bosszantja a dolog, elszántságát pedig mindig fenn tudta tartani.
„Nem nehéz megtartani a motivációt, hiszen kéthetente új lehetőséget kapunk a javításra. Ez a naptár nem enged pihenőt, nem engedi, hogy agyalj, folyamatosan versenyben vagyunk. De bizonyos értelemben már hozzászoktam, hogy nem az enyém a legjobb autó. Azt hiszem, egyszer volt ilyen, a WEC-ben a Toyotával 25 év versenyzés alatt. Szóval mindig motivált vagyok” – emelte ki.